Wanneer naar een peuterbedje

Mijn dochter gaat met 22 maand naar de andere kamer omdat ze er een broertje bij krijgt.  Ik laat haar gewoon in haar ledikant. Ook omdat de verandering al best veel kan zijn en zolang ze er nog niet uit klimt ofzo ligt ze daar nog lekker veilig. Een peuterbedje is zo geregeld lijkt mij. Ik zou het gewoon doen wanneer het voor jullie goed voelt. Dat is per kind anders maar ook voor de ouders... 
 
Peuterbed nooit gehad. Hier meteen naar groot bed. Ze was toen 2 jaar en 3 maanden. Slaapzak uit en gewoon onder dekbed en een kussen. Ook nooit 'half' opgemaakt. Ging meteen goed eigenlijk. Nooit drama's gehad. 
 
Bij mij hebben mn kids tot en met 3,5 in een ledikant geslapen. Dit was erg fijn omdat ze erin bleven totdat ik ze eruit haalde. Ik deed dit omdat ik ook n dreumes en baby had. Toen ze in een eenpersoonsbed sliepen ging dit meteen goed.
 
Waarom willen jullie al zo snel een peuterbedje? Ik vind het ledikant ideaal ;-). Wij hebben wel bewust voor een groter ledikant gekozen van 140 x 70 waarvan eventueel de zijkant eruit kan, maar voorlopig (hij is nu 20 maanden) blijft het een ledikant. 
Over 2 maanden verwachten wij een 2e kindje, maar daar kopen we een nieuwe babykamer voor.
 
 
Terug
Bovenaan