Wanneer naar huisarts als een tweede niet lukt?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ben nieuw hier maar lees al een hele tijd mee.
Ben moeder van dochter van 20 maanden en zit nu in ronde 11 voor 2e. Heb deze week mijn NOD.

Maak me echter wel een beetje zorgen. Heb het idee dat het aantal dagen tussen eisprong en ongi erg kort is, zo'n 5a6 dagen. Mijn cycles is sinds de geboorte van mijn dochter ook veel onregelmatiger geworden tussen 28 en 35 dagen, voorheen kon ik de klok er op gelijk zetten.

Meestal ga je na een jaar naar de huisarts als het niet lukt, zou dat bij een 2e ook zo zijn?
Weet iemand raad?

Kus Jetteke

Hoi hoi,

Kon er niet zo goed uithalen of je van je kindje spontaan zwanger bent geraakt en hoelang je er overgedaan hebt om zwanger te raken. Maar denk dat je goed naar de ha kunt gaan. Waarom niet. Hun kunnen je misschien tips geven of evt doorverwijzen naar het zh.
Heel veel succes.

Hoi Hoi

Bedankt voor je reactie!
Van mijn dochter ben ik na 7 maanden spontaan zwanger geworden. Das op zich niet zo heel lang. maar zij is geboren met een keizersnee. Tijdens die operatie zij de gynecoloog dat het hechten wat langer zou duren omdat hij een eierstok geraakt had, was niet ernstig zij die, maar ik ben er toch niet gerust op. Ook heb ik het idee dat het aantal dagen tussen mijn eisprong en ongi erg weinig zijn.

Ik heb het idee dat het zo ongeduldig overkomt als ik nu naar de ha ga. Ik heb immers een kind dus in principe zou ik me niet zo druk moeten maken denk ik dan

Kus Jetteke

Wat je al zou kunnend oen is je temperatuur gedurende twee cycli opnemen, dan weet je inderdaad of die periode tussen eisprong en menstruatie heel kort is.  

Bedankt voor je reactie.

Ik temp nu 2 maanden, en daaruit blijkt inderdaad dat het aantal dagen tussen mijn ei en ongi 5 a 6 is. Zou dit te kort zijn?

Groetjes

Hoi jetteke,

Je wilt toch graag nog een kind! Natuurlijk mag je ej dan druk maken!!!! Maar ik zou inderdaad de ha bellen hoor, dat je er gewoon niet gerust op bent met die eierstok  en dat je nu al bijna een jaar bezig bent voor de 2e.
Succes!!!
Oh ja, of het te kort is weet ik niet, volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken want op het moment van bevruchitng komt er een hormoon vrij dat je baarmoeder beter laat doorbleoden enz. voor goede innesteling!

Hey !
Wij zijn ook bezig voor een 2e kindje en zitten nu in ronde 7.
De vorrige keer hebben we er 1,5 jaar over gedaan om zwanger te worden.
We gaan er van uit dat het nu ook wel zo lang zal duren, dus zelf zou ik pas na 1,5 jaar naar de huisarts gaan.
Een vriendin van mij is ook spontaan zwanger geworden van de 1e en heeft over de 2e een jaar gedaan, dus het kan gerust dat het nu wat langer duurt, het is in princiepe een kwestie van goed timen.Tja....en waarneer is dat he?  Als je er zelf, inderdaad, niet gerust op bent zou ik naar de huisarts toe gaan, die kan je altijd advies geven.
Ook ik heb een late eisprong, die zit tussen dag 20 en 25 in, met een cyclus van 28 tot 33 dagen. Een late eisprong is dus niet zo gek hoor.
Succes, hoop dat je   snel zwanger bent.
Groeten van Miena.

Hey hoi

Het zal vast ook wel goed komen maar hoe langer het duurt hoe meer je (ik tenminste wel) gaat piekeren, en misschien ook wel meer achter bepaalde dingen gaat zoeken.
En tuurlijk zijn er zat verhalen dat het langer duurt, een jaar is denk ook niet echt een uitzondering. Maar ja als je iets echt heel graag wilt dan duurt elke maand te lang.
Toch?

En door internet en zo weet je denk ik tegenwoordig ook veels te veel en hoe meer je weet, hoe meer er is om je druk over te maken.

Ben jij trouwens ook naar de huisarts gegaan toen jullie langer dan een jaar bezig waren?

Kus Jet

Terug
Bovenaan