Wanneer naar peuterspeelzaal?

heyhey

nathalia zit vanaf 1 maart op de psz. toen was ze 2 jaar en bijna een maand.
t ging voor mijn gevoel allemaal heel snel.
ik schreef haar in, en kreeg te horen: na de vakantie mag ze beginnen (voorjaarsvakantie)
ik was er helemaal nog niet aan toe, maar nathalia wel.

en ze vind het helemaal geweldig op school!
nog vaak mis ik haar.
ze zit 4 halve dagen (is verplicht hier) en als ze thuis is, ligt ze in bed omdat mevrouw zo'n slaapkop is.

maar om haar thuis te houden is geen optie. dan pak ik haar vriendjes, juffrouw en gezellige tijd van haar af omdat ik zo graag wil dat ze bij mij blijft.

ik hou van de school vakanties, zij haat ze! hahaha

ik denk niet dat nathalia een achterstand zou hebben opgelopen als ze nu nog niet naar school had gegaan.
je leert je kind immers zelf ook heel veel.

dus ik zou zeggen, kijk naar je kindje, luister naar je gevoel.
is je kleintje er aan toe, laat hem dan gaan.
merk je dat hij het zo wel best vindt, hou hem dan lekker onder je vleugels :D

liefs, do

hoi hoi,

Een achterstand lopen ze zeker niet op. Hier mogen ze ook met 2 jaar en 3 maanden naar de peuterspeelzaal, maar als er eerder plaats is mogen ze ook eerder komen.
Onze meid mocht 2 weken na haar tweede verjaardag komen. Ik zag er zelf als een berg tegenop. Heb toen ook met mijn man afgesproken dat als ze het niet leuk zou vinden we gewoon nog even zouden wachten. Maar ze vindt het geweldig. Het spelen met de andere kinderen, de werkjes wat ze maken. Vakantie vindt ze ook lekker, maar ze gaat ook heel graag naar de peuterspeelzaal.
Ik merk dat ze al een heleboel kinderen kent en ook haar spraak gaat met sprongen vooruit. Verder leert ze daar ook de omgang met andere kinderen en het opkomen voor zichzelf.

Ik zou zeggen kijk goed naar je zoontje. Is hij eraan toe prima is hij er nog niet aan toe dan niet. Zet je eigen gevoel even aan de kant bij die beslissing, want als mama zijnde ben je er vaak veel later aan toe dan je kindje.
Succes ermee.

Liefs Anne

Hey hey,

Jordy is 3 dagen voor zijn 2de verjaardag al gegaan..... Hij gaat nu 1 dagdeel en ik merk dat ik na de vakantie toch echt voor 2 dagdelen kan gaan. Eerst had ik ook mijn twijfels of het niet te jong was, maar hij vind het super. Dat is voor mij voldoende.

Vorige week zijn ze al op excursie geweest!!! Naar de bibliotheek!!! Toen ik vroeg hoe het er was zei hij dat ze er boeken hadden......

Ik merk wel echt aan hem dat hij nu heel veel 'groeit'. Met zijn taal, kan echt gewone zinnen maken in het nederlands. Wij praten dialect dus dat vind ik best knap. Ook het samenspelen met andere kindjes leert hij er goed.

Misschien kun je eens een dagdeel proef draaien? Dat heb ik ook gedaan. Dan blijf je er zelf bij en dan kun je zien hoe je kindje het ervaart. Zelf kun je dan van alles vragen aan de leidsters en zelf zien hoe je kindje het vind. Die van mij was 5 min verlegen en daarna nergens meer te bekennen. Maar ja ieder kind is anders. Succes ermee

Gr Wen

hoi hoi,

Hier hebben we vorige week bericht gehad dat daniel 17 aug voor het eerst naar de psz mag!
Manlief heeft dan nog 1 weekje vakantie en kan dan ook heel leuk mee om hem voor het eerst weg te brengen, dus ben heel nieuwsgierig!!

Hij is van 22 febr en is dan bijna 2,5 jaar.
Kan merken aan hem, zeker omdat hij enigs kindje is, dat hij de uitdaging thuis wel beetje mist en denk of verwacht dat hij het daar heel leuk gaat vinden.
Zelf vind ik het wel een beetje spannend, hihi, alsof ik zelf voor het eerst naar school moet hihi.

Liefs marina

Hoi!

Ik heb Isabelle vorige maand ingeschreven bij de psz hier in de buurt.
Helaas kreeg ik gisteren te horen dat het zeker wel augustus worden gaat, mogelijk zelfs later.
In principe is het hier vanaf 2,5jaar, maar als er geen wachtenden op de lijst staan mogen kindjes van 2jaar ook al komen.
Ik zou het wel lekker vinden als ze 2 ochtenden naar de psz gaat, want ook ik merk dat ze steeds meer samen wil spelen en het is altijd geweldig om met andere kindjes te spelen.

We zijn in maart al een keer wezen kijken en ik kreeg haar amper nog mee naar huis!
Ze mocht meteen meeknutselen en vond het geweldig om met de "grotere" kinderen te spelen.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan