wanneer naar vk

A

Anoniem

Guest
hoi, zal me even voorstellen ben voor het eerst zwanger, nu zit ik met een paar vraagjes: wanneer moet je een afspraak maken bij de vk. heb nu 1 week geleden ontdekt dat ik zwanger ben. maar vorige menstruatie was 1 week te vroeg en minder erg. ben ik nu dan al langer dan 4 weken zwanger. vorige was 3 dec 1e dag an de laatste. het is voor ons allemaal nieuw dus weet nog niet zo veel. hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. heb namelijk ook dat gevoel dat mn ribben in mn borsten duwen als ik zit en heb al en beetje een buikje.........     alvast bedankt grts a3

hoi,

wij hebben vannacht ontdekt dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. aan je verhaal te horen ben je wel langer zwanger dan vier weken. maar helemaal zeker weet ik het ook niet.
spannend allemaal he. ik heb last van een krampen onder in mijn buik.
ik ben echt nog heel onzeker en ik heb nog geen idee wanneer naar de dokter toe te gaan.
een hele fijne zwangerschap gewenst/
groetjes

hoi ja het is idd allemaal spannend.heb ook de afgelopen week vaak kramp in mn buik gehad. weet je wel al hoever je bent. ik ga denk ik maandag maandag maar naaar de vk bellen voor een afspraak. het was elke aand weer spannend of alles was gelukt. ben 10 sept met de pil gestopt. groetjes adrie. hou je op de hoogte

Hoi,
proficiat met je zwangerschap. In principe kun je nu gewoon al meteen de verloskundige bellen. Dan kan die je nu al inplannen. De huisarts kun je gewoon bellen om hem/haar te informeren dat je zwanger bent, verder doet die eigenlijk niets.
Het verschilt per verloskundige wat je als eerste krijgt of een intake met vragen en informatie of een echo. Gewoon even vragen als je belt.
Groetjes V.

Hai

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Zodra je weet dat je zwanher bent en een beetje bent bekomen zou ik de verloskundige bellen.

Ik heb dat ook gedaan. Dan vragen ze gelijk wanneer je laatste menstruatie was en of die normaal is verlopen.

Bij mij was mijn laatste menstruatie iets later dan normaal terwijl ik altijd regelmatig ben.
Dus nu ga ik 10-01 voor een termijn echo.

Je hoeft niet naar de huisarts te gaan hoor. Als je de vk belt zal zij zeggen wat je evt verder moet doen of regelen!

Succes

Hallo!
Grappig. Ik ben 1 september gestopt met de pil. Op 3 december ongesteld geworden en dit was meteen ook de laatste dag. Op vrijdag 5 januari test gedaan en positief.
Wanneer ik naar de verloskundige ga, weet ik nog niet. Ik ga morgen eerst maar eens even langs de huisarts. Best gek allemaal want ik voel nog niets..
Morgen maar afwachten, dus...

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwagerschappen. Mijn ervaring is dat als je weet dat je zwanger bent je uitgaat van de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Dan gaan de weken in. Je belt gewoon de VK en meestal met 12 weken is je eerste afspraak.
In mijn geval heb ik met 9 weken al een afspraak + termijnecho gehad omdat ik eerder een miskraam heb gehad.

Mijn advies is bel gewoon de VK en je hoort vanzelf wanneer je langs kan komen!!

Groetjes Diana
11 weken

Hoi Aadje,
Ik ben net bij de huisarts geweest en heb ook de verloskundige gebeld. Omdat op  3 dec mijn eerste en laatste menstruatie was mag ik volgende week dinsdag al langskomen voor een termijnecho. Het vermoeden bestaat dat ik langer op weg ben als dat ik dacht( innestellingsbloeding).  
Jij zit in dezelfde situatie: ik zou toch maar even de verloskundige bellen!!
Groetjes....

Terug
Bovenaan