wanneer nemen jullie hubbies na de bevalling vrij?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wanneer is nou de beste tijd voor een man om vrij te nemen?
Meteen na de bevalling dat hij een hoop van de kraamzorg kan leren of pas als de kraamzorg weg.

Ik vind het trouwens echt een BELACHELIJKE regeling dat mannen maar 2 dgn bz verlof krijgen, vind ik echt veel te weinig. Voor een man is het toch ook allemaal een erg zware en bijzondere tijd. Vind het echt belachelijk dat ze hiervoor hun vakantie uren moeten inleveren.

Mijn man neigt meer naar meteen na de bevalling  omdat hij alles vanaf het begin mee wil maken en een hoop van de kraamzorg kan leren.

Wat doen jullie hubbies?

Kruimel

Hoi,

Die van mij neemt 2 weken vakantie na de bevalling, dus ook als de kraamzorg er nog is. Het is een bijzondere gebeurtenis waar je ook vanaf het begin niets wil missen lijkt mij.
Daarbij is er meer aandacht (van de man) voor de baby en voor de moeder natuurlijk, terwijl de kz jou en je man van alles  leert over de verzorging van de baby. Zo  kan je man ook profiteren van de week dat de kz er nog is.

Het wordt mijn eerste dus ik heb geen ervaring maar dit is mijn idee erover.
Trouwens inderdaad belachelijk die 2 dagen bv voor een man. Zouden er meer moeten worden!

Ha Kruimel!

Ik vind het ook echt belachelijk dat mannen zo weinig vrij krijgen na de geboorte van een kindje...

Mijn man neemt meteen twee weken vrij als de kleine geboren is. Wij hebben nartuurlijk onze Bowen rondlopen en die zal toch echt het meeste  door mijn man opgevangen moeten worden.

Verder vind hij het ook geen leuk idee om meteen al zoveel te moeten missen van zijn pasgeboren kindje..

Hij neemt twee weken vrij en daarna heeft hij op donderdag altijd zijn papa dag!! Dat vinden  wij echt een aanrader voor ieder papa (als hij dat kan doen natuurlijk!!!)

Bij Bowen heeft Dave echt heel veel geleerd van de kraamverzorgende. Ook omdat ik toen verplicht in bed moest blijven  omdat ik  drie keer in de week  op en neer naar het ziekenhuis moest na de bevaling was het erg fijn om hem in de buurt te hebben.

Heb je  al een idee  wanneer jou mannetje vrij gaat nemen?
en ben je er al uit wat de tekst betreft op je geboorte kaartje?
Weet niet of je mijn reactie toen nog gelezen had??!!

Liefs, Marielle

We proberen net als de vorige keer de week na dat de kraam hulp weg is dat mijn mannetje dan vrij kan krijgen. Hij heeft nog maar een week tegoed. Zijn baas gaat ngo wel een week naar afrika eind november, begin oktober dus ik hoop niet dat de beeb te laat komt anders heeft hij nog later vrij.
Zo als de kraam weg is vind ik het fijn toch nog hulp om me heen te te hebben zodat ik er niet direct alleen voor sta. Het is altijd weer erg onwennig hoor zo'n kleintje in huis. Heerlijk bijzonder maar ook best kan ik me er  onzeker bij voelen.

En een tip voor de vaders. Laten ze echt 2 dagen vrij nemen bij de bevalling. Mijn man is slager van beroep en ze kunnen moeilijk zonder hem. Dus hij besloot de dag na de bevalling weer even te gaan werken, was geen goed idee. Hij heeft zich goed gesneden en nog steeds een herindering eraan ivm een best lidteken. Die arme mannen zijn er echt niet bij met hun koppie zo vlak na de bevalling.Eigenlijk zouden ze standaard ook een week verlof moeten krijgen of meer.

Monique

Hoi Marielle,

Ja, ik heb je tips gelezen hoor.
Morgen gaan we een proefdruk laten maken van het geboortekaartje.
En we hebben jou wijze raad opgevolgd.

- Dus eerst het gedichtje (jaja die 2de die jij  het mooiste vind, die 1ste vonden  
  we TE)
                                              Een nieuw leven,
                                              een klein wonder.
                                              Het klinkt zo gewoon,
                                               maar voor ons heel bijzonder.

-  Naam (dus zonder aankondigingszin, ook jou tip)

- Ik ben geboren op.........om.........uur
  mijn gewicht is...........gr
  en ik ben........cm lang

- De trotse ouders .........(ook jou tip)

- Tekst voor kraamvisite;

Wil je nou zeker weten dat je me kunt zien.....
                                  bel mijn papa dan even anders slapen mama en ik misschien.

Ik hoop dat het allemaal op het kaartje past en niet te propperig word anders moeten we het iets aanpassen.

Mijn man neemt een weekje in Sept. (7 - 14 Sept) om samen nog even een weekje weg te gaan.
We gaan lekker een weekje naar een Landal Greenpark ergens in de bossen. We weten nog niet waar naartoe precies maar dat gaan we binnenkort even uitzoeken.
Heb er erg veel zin in.

En na de bevalling neemt hij ook meteen 2 wkn op. Hij wil heel graag alles vanaf het begin meemaken en niets missen van ons kleintje. Maar omdat hij verschillende adviezen van iedereen krijgt twijfelen we nog een beetje. Maar waarschijnlijk laten we het zo, lijkt ons het leukste / beste.

Mijn man  krijgt op dinsdag z'n papa dag.
En ik moet ook om de week in het weekend werken dus dan heeft hij ook de kleine voor zichzelf.
Vind hij helemaal geweldig. Hij wil niet zo'n papa worden die de hele week werkt en op zondag het vlees aansnijdt (ken je die gezegde?).
Hij zit nu al plannen te maken voor wat hij allemaal met de kleine gaat doen op die dgn.

van andere Marielle

Hoi,

Mijn man neemt 2 weken vrij zodra de kraamverzorgster weg is. Mijn moeder helpt tijdens de kraamweek een beetje onze andere kinderen op te vangen als ze niet op het kinderdagverblijf zijn (hier gaan ze 2,5 dag per week naartoe), manlief is natuurlijk in ieder geval die 2 dagen vrij.

Deze keer zal hij in de kraamweek minder thuis zijn dan de vorige keren, toen werkte hij vanuit huis en kon dus lekker smokkelen (mocht ook wel want hij maakte altijd hele lange dagen) maar nu heeft hij een andere baan en zit hij meer op kantoor.

Syl

Hoi!
Mijn lief heeft bijna al zijn verlof gespaard  en neemt ook meteen vrij. Ook omdat het inderdaad handig is om van de kraamzorg te kunnen leren. Heel misschien dat hij in die eerste week een paar halve dagen gaat werken, maar waarschijnlijk niet.
Is ook wel zo handig met de honden...dan kan hij daar ook goed voor zorgen, is voor hun ook grote verandering denk ik...
En dan zal hij ongeveer 3 weken vrij hebben, misschien iets meer...
groetjes Ciske

PS het inderdaad te belachelijk voor woorden dat je als man maar 2 dagen vrij krijgt!!!!

Ik ben het er ook helemaal mee eens, 2 dagen is echt schandalig. Mijn vriend heeft bijna alle dagen opgespaard en neemt drie weken vrij nadat de kraamhulp vertrokken is. Uiteraad zal hij in de week dat ze er wel is lekker vroeg thuis zijn om toch wat op te pakken, maar verder gaan we daarna lekker 3 weken samen genieten van onze kleine dame.

Zo spannend allemaal!!!

Terug
Bovenaan