wanneer nutrix

Thijs is de afgelopen dagen erg lastig met zn flesjes. Volgens mij is 5 flessen te veel en 4 net te weinig. Alhoewel hij gisteren maar 4 flessen heeft gehad. (7.00-11.00-15.00-19.00) en hij heeft prima geslapen. Hij is vandaag precies 17 weken oftewel zo goed als 4 maanden. Op het pak Nutrix staat vanaf 4 maanden. Ik twijfel of ik in zijn laatste fles wat Nutrix zal stoppen. Volgens mij heeft het het niet perse nodig, maar gewoon omdat ik dan denk dat zijn buikje dan iets voller is. Volgens het CB (vorige week) moet ik voorlopig nog wel 5 flessen geven. Maar hij geeft zelf aan dat 4 genoeg is en hij slaapt prima. Hij weegt genoeg. Zit precies in het midden van de groeicurve.
Ik ga van het weekend (moederdag leek me wel leuk, hihi) een beetje banaan geven tussen door.
Wie geeft er met krap 4 maanden al fruit en Nutrix? Ben benieuwd?
gr Petra

Hoi Petra,

Mijn meisje is 14 weken en ik heb al eens wat fruithapje geprobeerd en dat vond ze super lekker! Samen met het CB hebben we haar voeding weer veranderd... ze mag nu bij haar fles ( 150 CC water + 5 schepjes ) 1 a 2 schepjes Nutriton hebben met johannesbrood, daar werd de voeding wat dikker van en het vult meer. Ze zit trouwens op 5 flessen ( 6.00- 10.00- 14.00- 17.00 en de laatste om 21.00 uur )
Ik ga dus gewoon op mijn gevoel af en gaf haar dus al wat hapjes fruithapje ( wel één smaak, banaan ) die vond ze heerlijk, gemixte fruit doe ik nog niet
Ik denk dat de meningen erg verschillend zijn wanneer je het geeft, vooral als je kindje een allergie heeft.

Als je het gaat proberen succes ;-) Word vast een lekkere knoeipartij waar je enorm om kan lachen

Groetjes sabrien
mv danaë (01-02-2007)

Hoi Petra,
Bij ons het zelfde probleem. Evi is zaterdag 18 weken. 5 voedingen is voor haar eigenlijk teveel en 4 voedingen soms te weinig. Maar het stomme is dat ze vaak even veel drinkt met 4 dan met 5 voedingen. Zit ze op 5 voedingen dan laat ze meer staan .
Ik ga nu dus voor 4 voedingen, in de laatste fles krijgt ze nutrix. En lekker tegen alle adviezen in van het cb krijgt ze fruit hihiihi.
1 keer per dag krijgt ze peer, alles zit onder, er gaat volgens mij meer langs haar mond dan erin. Maar ze vind het geweldig en super interessant hihihi. Lepeltje snapt ze nog niet zo, ze bijt er in hihih.
Maar ze wordt nu al ongeduldig als de volgende hap niet snel genoeg komt. Het is gewoon een lust om naar te kijken hihhi.

groetjes Sonja

hoi petra

Milan is nu  3 maanden... en krijgt sinds zondag 4 flessen tot nu toe gaat het goed...
ik moet altijd wel een beetje lachen hoor iedere cb zegt weer andere dingen..hihi
ik ben 3 weken geleden geweest en tegen mij zeiden ze dat als ie tussen de 11 en 13 weken is en hij geeft het aan dat ik dan ook 4 flessen mag geven...
nu inderdaad heb ik soms het gevoel dat de 4 flessen soms toch weer te weinig zijn maar hij krijg 250 cc in de fles dus genoeg..
en over de nutrix Milan krijgt dat al vanaf de 5 week op advies van de kinderarts....
dus als ik jouw was lekker geven

succes mandy

Esther is nu 16 weken en krijgt sinds een week of 2 vier flessen en wat rijstebloem in de laatste fles. Gaat geweldig!
Ze krijgt sinds een week ook af en toe wat fruit en ze heeft 2x een danoontje start gehad als wij ook ons toetje aan het eten waren. Ze vindt het eerlijk en eet al prima van een lepeltje! Ze is nu ook veel tevredener tussen de flessen door, slaapt beter en is daardoor blijer.

Kortom...ik zou het gewoon proberen!

Groetjes,

Eveline

Hoi Petra,

Ik zou zeggenb gewoon je gevoel volgen.

Sanne in middels 14 weken kijkt al weken de banaan en de appel van haar zusje uit de mond. Geeft duidelijk aan dat ze ook wilt. Toen ik het 2 weken geleden op het cb vroeg wanneer ik mocht beginnen met fruit zeiden ze dat er geen wetten en regels voor bestaan en dat je gewoon naar je kind moet kijken. Wel zou ik heel goed op de ontlasting letten en zeker lagnzaam beginnen. Banaan raden ze trouwens bij mij  af. Dit zou nog niet zo goed zijn voor de darmpjes. Veel succes en laat even iets weten hoe het eerste fruithapje ging. Oja inmiddels ben ik begonnen Sanne fruit te geven, Ze moet iedere dag even wennen maar wilt wel iedere dag een hapje meer.

Veel succes Yvonne

hoioi...
Natas krijgt ook al nutrix in zijn laatste fles op aanraden van onze huisarts omdat hij zelfs met nutrilon forte niet tevreden was en meer dan een liter dan per dag wou drinken ..
na aanraden va het cb zijn wij 1 week terug ook al begonnen met fruit..
en natas is nog geen 4 maanden..
ons mannetje is dan ook al meer dan 7 kilo en heeft denk ik gewoon iets meer nodig geen enkel kind is hetzelfde...

gr sylvia

hoi,
nynke wordt zaterdag 18 weken, en krijgt nog steeds 5 flessen, die gaan ook allemaal schoon op! daarom vind ik het eng om naar 4 flessen te gaan, krijgt ze in haar ogen dan wel genoeg..... maar ga het binnenkort wel proberen en dan met toevoeging van rijstebloem aan de laatste fles. is nutrix hetzelfde als rijstebloem?

groetjes,
daphne

Terug
Bovenaan