wanneer nutrix

Hallo,

Fleur krijgt al vanaf dat ze 13 weken is rijstebloem (is idd 't zelfde als Nutrix) in de laatste fles, en  het cb was het hier volkomen mee eens (was er zelf mee begonnen omdat ze iedere keer rond een uurtje of hafl 5 wakker werd, erg vervelend). Ben begonnen met 2 schepjes op een fles van 180 ml water en 6 schepjes. Nu (inmiddels is ze 18 weken) krijgt ze de laatste fles 210 cc + 7 schepjes en 4 schepjes nutrix. Ook zijn we begonnen met de fruithap toen ze ong. 15 weken oud was, vind ze heerlijk... en moet eerlijk zeggen dat 't nu veel beter gaat. We zitten meestal op 4 flessen, soms nog op 5, maar dat ligt eraan hoe veel ze heeft laten staan....

Ik zag net dat je wilde beginnen met banaan geven. Ik heb nl. vorige week zelf een banaan gepureerd (een kwart van een banaan dan, anders was 't een beetje veel) en daarna had ze ontzettend veel last van verstopping en hele harde keutels, echt heel zielig. Nu kreeg ik als tip om het te mengen met een beetje versgeperst sinaasappelsap... (had 't gemengd met een beetje water om 't wat vloeibaarder te maken)Maar moet eerlijk zeggen dat ik er zo van geschrokken ben dat ik 't nog maar bij gewoon potjes hou (en banaan uit een potje gaat wel heel goed, vind ze ook heel erg lekker, net als al het andere fruit trouwens)

moeilijk is dat he?ik lees even mee,want boas is nu 14 weken en net als bij jou is 5 flessen eigenlijk teveel en 4 te weinig.het probleem bij ons is dat hij zo lekker zoveel slaapt dat er te weinig tijd overblijft om 5 keer om de 4 uur te voeden en eerder voeden dan zit ie veel te vol en gaat spugen.bovendien is vaker voeden ook weer terug naar af.
ik ben me nu ook aan het verdiepen in bijvoeding vanaf 4 maanden,maar ik vind t een erg moeilijk discussiepunt.ik denk dat het bij ons straks ook 4 flessen met nutrix en een klein hapje fruit word.maar ik ben er nog niet helemaal uit.25 mei weer naar t cb.kijken wat die zeggen(al ben ik het niet altijd met hen eens).
groetjes kari

Ik heb net het cb aan de telefoon gehad met de vraag wanneer Renzo zijn laatste fles er af mag (die van 23uur) omdat hij die toch niet leeg drinkt en smorgens ook zeker 70 cc van de 200 laat staan .....we moeten hem ook wekken om 23uur zo zielig .....maar ik kreeg te horen dat die fles er pas met de 5maanden af mag omdat de baby's anders te lang slapen en dan hun bloedsuikerspiegel teveel kan dalen.......weer niets verder gekomen dus want ik lees hier heel vaak dat er toch baby's van minder dan 5maanden zelfs 4maanden al op 4 voedingen zitten......ik snap er niets meer van

Renzo is nu psies 4 maand en zijn gewicht is ook enorm goed

Bedankt voor de reacties. Ik ga zondag toch beginnen met een beetje fruit, (peer, als ze dat hebben bij de AH) en ik ga ook Nutrix kopen voor in zn laatste fles. Gisteren lukt 4 flessen weer net niet. Om kwart voor 6 heeft hij flesje 4 helemaal op en hij wilde nog 60 ml extra. Maar dat is wel een beetje vroeg voor een laatste fles. Om 7 uur weer jengelen, maar hij kon gewoon geen honger hebben, om half 8 moe en jengelen maar niet in slaap kunnen vallen. Flesje gemaakt. Hij heeft 50ml. op en viel als een blok in slaap... tot half 6 vanochtend... beetje vroeg.
En wat ook bijzonder is... vanochtend om kwart voor 7 flesje op (langer kon hij niet wachten). Meestal gaat hij dan rond 8 uur in bad en rond half 9 weer naar bed en slaapt hij tot half 11, maar vanochtend was hij zo moe om half 8 (op zich logisch als hij om half 6 wakker is). Dus ik besluit hem eerder in bad te doen. Ik leg hem dan eventjes in zn bedje zodat ik het badje kan vullen. Toen ik terug kwam met een emmer water lag hij te slapen.... sja, ik heb hem maar lekker laten liggen. Hij heeft geslapen tot na  10 uur en gewoon om kwart voor 11 zn flesje op. Dan gaat hij vanavond maar in bad, eens kijken hjoe dat uitpakt....
gr Petra

haha,ja dat is mij ook wel eens gebeurt.boas huilen,huilen,maar t was nog te vroeg voor de fles.dus legde ik hem in bedje en ging t badje vol laten lopen om m af te leiden tot voedingstijd.kwam ik weer bij zn bedje;ingedut!vervolgens sliep meneer een uur zn fles voorbij.achja...

Terug
Bovenaan