Wanneer ochtendslaapje verkorten

Ik vind haar nog erg jong voor w slaapje. Is er een reden waarom je denkt dat ze er aan toe is? Zo niet, zeker lekker 2x laten slapen.
Mijn dochter sliep tot 15 maanden 2x 2 uur. Daarna wilde ze smiddags ineens niet meer. Toen ben ik haar smorgens steeds wat later in bed gaan leggen om zo op 1 dutje uit te komen.
 
 
Ik werk trouwens in de kinderopvang en ik ken geen één kindje dat met 10.5 maand nog maar 1 dutje doet. Ze zullen vast bestaan, maar het is ansoluut niet de standaard ofzo ?
 
Ook ik werk op een kinderdagverblijf en daar slaapt idd geen enkel kind met 10 maanden nog maar 1x. Een enkeling vanaf 12 maanden, de meesten pas vanaf 14 maanden. 
2x 1 a 2 uur slapen is heel normaal als ze 10-11 maanden zijn!
 
Ook ik werk op een kinderdagverblijf en daar slaapt idd geen enkel kind met 10 maanden nog maar 1x. Een enkeling vanaf 12 maanden, de meesten pas vanaf 14 maanden. 
2x 1 a 2 uur slapen is heel normaal als ze 10-11 maanden zijn!
 
Mijn dochtertje van 12 maanden doet ook lekker 2 slaapjes. 
In de ochtend van 11 tot 12 ong. 
In de middag tussen 3 en half 4 tot 5 uur
En de savonds van 8 uur in de avond tot 8 uur in de ochtend. 
Zolang zij aangeeft dat ze moe is en een slaapje nodig heeft ga ik helemaal niets veranderen. Pas als ik merk dat ze bijvoorbeeld niet meer goed in slaap komt savonds kun je je gaan afvragen of ze "te veel" slaapt overdag. 
Maar van slaap groeien ze en aangezien ze elke dag ontwikkelen en veel indrukken op 1 dag te verwerken hebben is hun slaap heel erg belangrijk.
 
Mijn zoontje van 13 maanden slaapt ook nog 2 dutjes. Van 10 tot 11.30/12 en van 15 tot 16u.  Hij wordt nu wel alleen elke ochtend eerder wakker eerst was dit rond 6.30/7 en nu al rond 5.30/6. Ik zit daarom ook te denken om het ochtendslaapje in te korten. En hoop dan dat hij de nacht iets langer slaapt. Iemand daar ervaring mee? 
 
Wat een fijn forum al een tijdje geleden
mijn zoontje is nu 1 jaar en slaapt ook best lang in de ochtend 2 uur en net even moeilijk maar slaapt nu ook al 1 uurtje en hoop nog iets langer ?
 
je leest overal ochtend 1 uur en middag zolang maar dat zijn maar gemiddelde denk ik dan zolang het goed gaat blijf ik het hem maar aanbieden 
 
alleen lastig dat je niet veel kan plannen omdat elke dag anders is 
 
Terug
Bovenaan