Wanneer onder een dekbedje slapen...??

wat is nu je beslissing NHS?

Zou het jammer vinden te horen straks dat je kind gestikt is onder het dekbed!

2 jaar, en niet eerder

Mijn kind ligt onder een schitterende dekbedhoes met daarin een dekentje. Staat dus net zo mooi, maar wel zo veilig.

Ook je moeder / schoonmoeder hierover inlichten.

Ik had van mijn schoonmoeder bij de eerste ook een dekbedje gekregen. Die heb ik bewaard tot 2 jaar. Met 2 en een half jaar ging ze naar een groot bed. Zonde van de aankoop, maar liever dat, dan straks bij een grafje staan......

(Trouwens, de overtrekken liggen bij de hema bijv ook op de peuterafdeling en neit op de baby-afdeling)

Hoi

Nou mijn moeder 'zijn oma' heeft al haar 5 kinderen gelijk onder de dekbed gehad, ook sliepen ze op hun buik! Niks gebeurt.... ja het kan gebeuren idd, maar ik ken me zoon wel hoor!

Ik vertrouw er wel op anders zou ik het niet gaan doen, wat trouwens nog wel ff gaat duren omdat mijn moeder ' zijn oma' hem nog ff gaat gebruiken. Joshua komt daar nog 3 uur in de week wanneer ik aan het werk ben. (is toch nog gedeelte door gegaan).

Dus uiteindelijk zal hij bij mij pas onder de dekbed liggen als hij 1 jaar is, en bij mijn moeder is het echt wel goed hoor! Ze kijk ook regelmatig en de dekbed zit onder ook goed vast. Zij weet ook dat het nu niet aanbevolen is. Is toch mijn keuze toch?

grt suuz

mama van mariele ik vind niet dat je zo iets kunt neer zetten je mag best je mening geefen maar zij vroeg gewoon waneer iedereen dat deed dat hoef je niet neer te zetten of wil je bij een grafje staan dat vind ik behoorlijk ziek van je ik vind  sowieso dat je nog nooit een vriedelijk antword hept gegeefen   zo dat ben ik ook weer kwijt

Ik denk dat sommige adviezen hier erg goed bedoeld zijn. Sommige worden zijn misschien wat cru neergezte, maar ik denk niet slecht bedoeld.

Dat er ooit massaal mensen hun kinderen onder een dekbed lieten slapen, hun kinderen vastlegde, of andere dingen deden die nu geadviseerd worden om niet te doen. Ach als het goed gaat dan heb je geluk, gaat het mis dan is het een vreselijke tragedie.

En wat betreft het op de buik slapen, als je kidns zelf op de buik gaat slapen, probeer het dan maar eens tegen te houden, maar dan is het nog belangrijker om je kind juist niet onder een dekbed te leggen of vast te leggen met dekens en een laken.

Ik denk dat iedereen de beste keuze voor haar kind wil maken. En als je nu zegt ik ken mijn kind goed ik weet wat wel en niet kan, dan ga je voorbij aan al die moeders die ook hun kind kenden en waarbij het toch mis ging. Want weet je je kind verandert nog zo. Je kind ontwikkelt zich razendsnel en soms kan je gewoon niet weten wat je kind de volgende nacht kan doen.

Terug
Bovenaan