Wanneer ongesteld na stoppen met pil??

hoi

ik ben in okt gestopt en ben naarna gelijk ongesteld geworden en in nov en dec ben ik niet ongesteld geweest alleen begin jan paar dagen bruine afscheiding en geen ongesteldheid en nu is het feb en ben nog steeds niet ongesteld en heb al 4 testen gedaan en allemaal negatief heb afentoe wel rommelig gevoel in me buik en last van me tepels en komt melk afentoe uit dus ja ken langs duren

groetje liesje

Dag!

Ik ben in augustus gestopt en werd pas in november weer ongesteld.Omdat het bij mij dus ook niet gelijk op gang kwam ben ik naar de dokter geweest en hij  zei dat het wel normaal is dat het wat langer duurt (heb 10  jaar de pil geslikt). Als het na een half   jaar nog niet op gang was gekomen mocht ik weer terugkomen.  Bij mijn zus heeft het een half jaar geduurd voordat ze weer ongesteld werd. Ze heeft nu een zoontje. Dus maak je niet gelijk druk als je cyclus nog niet gelijk op gang is gekomen, je lichaam heeft gewoon de tijd nodig om het weer zelf op te pakken.

Hoi, ik heb inmiddels een zoontje van 14maanden. Maar in de tijd dat ik stopte met de pil heb ik zo ongeveer   vijf maanden moeten wachten op mijn menstruatie.
Dat is dus een rotperiode geweest. Vol onzekerheid ik heb zelfs zitten janken na de zoveelste zwangerschapstest die negatief was. Werd ik dan maar gruwelijk ongesteld!
Dan wist je tenminste waar je aan toe was! Nadat ik eindelijk ongesteld was geworden duurde het weer 6 weken voordat ik weer menstrueerde. Uitendelijk ben ik na 4 menstruaties zwanger geworden. Dus je lichaam heeft gewoon tijd nodig om al die hormonen weer natuurlijk te laten worden.
Wij gaan voor de tweede en ben al weer een paar maanden gestopt met de pil en heb zo goed als een regelmatige syclus.
Ik wens je heel veel sucses en probeer dus rustig en ontspannen te blijven.Ik weet dat het heel moeilijk is hoor!
Groetjes Wendy.

Hallo,

Ik was 2 dagen na het stoppen al ongesteld, dit was nog de ongi van de pil zeg maar.
Ruim twee weken later werd ik echt ongesteld, ook veel heviger dan de ongi;s tijdens de pil. Ik hoop nu dat het de volgende maand weer zo op tijd is.

Het is helaas bij iedereen verschillend.

Groetjes Roseliek

Hoi mama M,

Ik was al anderhalf jaar voor mijn kinderwens gestopt met de pil, omdat ik het na 9 jaar wel welletjes vond. Al die kunstmatige hormonen, bah! Omdat wij toen condooms gebruikten wist ik -vrijwel- zeker dat ik niet zwanger was.

Pas na 6 weken na het stoppen werd ik voor het eerst ongesteld. Vervolgens wat dat mijn cyclus: precies 6 weken (dus wel regelmatig). Later werden dat 5 weken tot het, na ruim een jaar, netjes 28 dagen werd.

Ik kan me voorstellen dat als  ik toen wel zwanger wilde worden, die klachten en kwaaltjes die ik door die hormoonveranderingen had me op een dwaalspoor hadden kunnen zetten: vier weken na het stoppen nog niet ongesteld, súper pijnlijke tepels, 'liters' dikke witte afscheiding  etc.

Mijn zus vertelde overigens dat je bij een cyclus van 6 weken geen eisprong hebt (zij is dmv KI zwanger geraakt, dus die heeft de nodige info bij de gyn gehad).

Gelukkig dat ik toen al die troep uit mijn lijf wilde zodat toen mijn kinderwens kwam ik al een regelmatige cylcus had. We zitten nu in ronde 2, 1e kindje. Over 6 dagen mijn nod.

Succes!

Tammy

Hoi,
Dat van als je een cyclus van 6 weken hebt en dat je dan geen eisprong zou hebben is niet in alle gevallen waar.Ik heb zelf een cyclus van 6 sosm 6.5 weken en ik voel heel duidelijk mijn eiprong altijd,ik heb het vorige cyclus eens na gecheckt met ovulatie testen en die gaven positief 2 dagen lang.ook heb ik steeeds precies 11 tot 14 dagen na dat gevoel(de eisprong) mijn menstruatie die keurig precies 5 dagen duurd,dus het hoeft echt niet,het kan zoals bij mij denk ik gewoon komen omadt je eitje een langere rijpings periode heeft dan normaal,
Maar idd heb ik ook wel eens gelezen dat er vrouwen zijn die geen eisprong hadden met een lange cyclus.maar ook weer vrouwen die maanden niet ongi waren en toch ergens blijkbaar een eisprong omdat ze toch zwanger bleken te zijn
Gr Cat

Pffffff, ik hoop dat ik niet een half jaar hoef te wachten.....op het moment kan ik me geen ergere nachtmerrie voorstellen eigenlijk  Ik zit nu op dag 36.....

Hopen jullie voor me mee dat ik snel ongesteld ga worden?????? Ik ben ook al tarwekiemoliecapsules gaan slikken in de hoop dat het helpt om alles op gang te brengen..

Groetjes, Tessje.

Hoi allemaal,

Bedankt voor de vele reacties! Maar......heb gisteren toch nog een test gedaan (en daarna nog een...) en ben ZWANGER!!!
Joepie.
Wat een geluk dat het in de eerste ronde al raak is.
Ga nu maar verhuizen naar het oktober forum.
Jullie succes nog verder!!!!!

xx

Terug
Bovenaan