Wanneer ongesteld?

Hallo,

Ik ben nu 11 weken mama. Geeft kunstvoeding. Maar mijn cyclus is nog steeds niet weer begonnen.. moet ik me zorgen maken? Op internet staat tussen 6 en 8 weken?
 
Mijn menstruatie startte 12 weken na de geboorte van mijn kindje. De eerste 8 weken heb ik bv gegeven, maar daarna overgestapt naar kv. Onthou, geen enkel lichaam is hetzelfde. Dus wat op internet staat hoeft niet voor jou te kloppen
 
Bij mij heeft het ook lang geduurd en begon me ook al zorgen te maken. Oktober bevallen, eind januari voor het eerst weer ongesteld. Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven (tot begin december).
 
Is bij elke vrouw anders, zou zulke dingen niet googlen maar als je vindt dat het te lang duurt even de huisarts bellen. Maar er is geen ‘normaal’ wanneer het terugkomt, alleen een gemiddelde
 
Nee hoor dat denk ik niet. Geef je lichaam nog maar wat tijd ☺️ (en geniet er nog ff van ?)

Ik gaf borstvoeding en werd pas na 6 maanden weer ongesteld ?☺️
 
Ken idd vrouwen die na 9 maanden pas weer ongesteld werden. Ikzelf na de 1e na 6 weken weer en na de 2e na 4 weken. Maar ik heb kunstvoeding gegeven. Bij borstvoeding hoor je wel vaker dat langer uitblijft
 
Hallo

Ik geef ook kunstvoeding en mijn dochtertje is nu 14 weken en ook nog niet ongesteld.
Vorige week aan huisarts gevraagd maar wisselt heel erg per persoon. En ook als je zware bevalling hebt gehad kan langer duren voor je het krijgt.
Pas na half jaar hoef je contact met huisarts op te nemen voor onderzoek. Of zo vertelden ze het tegen mij
 
Iedereen is idd anders. Ik gaf wel borstvoeding en was na 6 weken alweer ongesteld. Dat 'hoort' ook niet maar gebeurde wel. Lekker van genieten dat je het nog niet bent. Herstellen is al moeilijk genoeg. En als je je toch zorgen maakt de verloskundige of huisarts raadplegen.
 
Terug
Bovenaan