Wanneer ontzwangeren en wanneer postnatale depressie?

Wat jij schrijft is precies mijn verhaal!Ik dacht ook dit is niet goed hoor hoe ik mij voel en hoe die tranen blijven komen vond het een vreselijk gevoel!Maar ik was ook vrij snel bij de huisarts en die zei ook dit is meer dan normaal paar weken was het nog steeds aanwezig en was zo bang voor een depressie ging alleen maar alles google om te kijken wat ik wel niet zou hebben!Mijn man werd er gek van dus die stuurde me weer naar de dokter en daar weer een heel gesprek gehad en ook weer kreeg ik te horen dat dit echt normaal is en je het 9 maanden tot een jaar moet geven in sommige gevallen.. Ik weet het dat klinkt zo ver maar ik ben nu bijna 6 maanden verder en het gaat zoveeeel beter! En soms echt nog wel hoor die gedachtes van oooo zal ze wel rustig blijven als ze nu daar heen gaan of bv met de kerstdagen zal ze wel gaan slapen daar en zal er wel dit!Blijft soms lastig en de 1 heeft daar veel meer last van en die hormonen zijn gewoon heftig!Probeer echt beetje je rust te vinden zal moeilijk gaan weet ik alles van maar probeer het!Praten hielp bij mij veel en zeker toen ik zag dat heel veel nieuwe mama’s hier last van hebben!!!Hou je rustig!!!!

Dank je voor je bericht Chantal! Ik probeer ook veel te wandelen, hou er niet echt van en zoveel regen soms, maar ik merk dat het wel goed is om buiten te zijn.En inderdaad helpt het ietsje dat ik lees dat anderen het ook zo hebben ervaren. Wat moeten we allemaal doorstaan, haha!Maar als mn mannetje dan weer naar me lacht of geluidjes maakt is dat ook weer zo heerlijk!Maar de kerstdagen, ja! Gisterochtend heel nerveus, als een kip zonder kop, dus 1 pilletje... wat een verademing! Ineens wist ik wat ik moest doen. Bij mn ouders geweest, ging super, hij was rustig, sliep niet veel, maar niet echt gehuild. Straks naar mn tante, daar is het drukker, ben heel benieuwd!Echt fijn om met gelijkgestemden het hierover te hebben, er zou een praatgroepje moeten zijn :)

Wat heb je voor pilletjes gekregen?Ik ben ook op de slaapmedicatie gezet toen voor een paar nachten omdat ik mijn slaap niet kon vatten was ook zo klote!En meest gaat het beter dan dat je verwacht dat is vaak het grappige ervan!En tja ook heb ik wel eens gehad dat ik ergens was en ze helemaal niet in haar hummetje was dus ik weer richting huis kon gaan. Dat zijn wel eens moeilijk momenten.Nou he soms is het fijn te kletsen met vrouwen die het herkennen dat vond ik echt top!En nog hoor om eerlijk te zijn want ben al heel ver maar ik ben er ook nog niet helemaal!Succes straks!

Ik heb Alprazolam gekregen, tegen angststoornissen. Maar heb ze na die ene eergisteren gelukkig niet nodig gehad. Voel me veel rustiger, beetje met vlagen nerveuzig, maar dat is te overzien. Mijn ventje deed het ook goed tijdens het kerstdiner, hij wilde niet echt slapen, lukte maar 20min in de wagenbak, maar de autorit ging wel super. Dat is ook een geruststelling, dat hij niet altijd zo onrustig is als hij was. Heb ook medicatie voor zijn reflux wat nu goed lijkt te werken, hij is een stuk opgewekter ook, zo leuk en fijn voor hem!Hoe oud is jouw kindje? Niet slapen is inderdaad killing, gelukkig gaan de nachten hier goed en slaap ik (meestal) wel ok. Ik zie wel op tegen weer gaan werken over 5 weken, dan moet ik toch iets actiever zijn overdag dan dat nu hoeft. Maar dat is denk ik ook een kwestie van gewenning.

Terug
Bovenaan