Wanneer op buik leggen voor nektraining

<p>Wij hebben vorige week van het cb te horen gekregen dat wij onze dochter meer op haar buik moeten gaan leggen ivm training nek (liefst 5-8x per dag). De eerste periode mochten wij het nog even laten, omdat ze dat echt niet leuk vond. Lees grote hysterie. De osteopaat heeft dit van de week ook gezegd, dat het belangrijk is om dit wel te doen. En na 1 behandeling merken wij al dat ze veel minder last van haar nek heeft. Ze moppert nog behoorlijk als we haar op haar buik leggen, het is geen huilen e.d. meer. Nu zit ik met de vraag wanneer ga ik dit dan doen? Als ze wakker is en de fles wil of net de fles gekregen heeft is dit geen optie. Het lukt nu om haar ‘s ochtends een keer op haar buik te leggen en ergens in de middag. Dan houdt het eigenlijk wel op.</p><p>Hoe doen jullie dat?</p>

Hoi,
Zodra ik mijn zoontje (9 weken oud) ga verschonen en hij is een een vrolijke bui ? leg ik hem na het verschonen even op zijn buik op de commode. Dan kijkt hij naar buiten en dat vind hij reuze interessant. Ik doe het uiteraard wel altijd voordat hij de fles krijgt. 

Ja, lastig is dat hè? Of ze hebben honger, of net gegeten of ze slapen... Probeer het tussendoor zo vaak mogelijk te doen. Misschien merk je op een gegeven moment dat de kleine wakker aan het worden is, maar nog niet wakker genoeg om te beseffen dat ze honger heeft, wellicht is dat een goed moment. Succes! 

Ik heb dit in de 1e maand dagelijks een paar x gedaan, eigenlijk al vrij snel toen ze was geboren; wanneer ze goed wakker is en in d’r vrolijke bui zit.. ze begon vaak na een minuut (of zelfs korter) te jengelen, dan rol ik haar op een speelse manier om en praat ik haar veel moed in. Ze begrijpt het natuurlijk niet maar door de toon van m’n stem word ze weer rustig. 
We doen veel oefeningen door de dag, veel masseren van haar buik en ook met haar beentjes fietsen.. vind ze heel leuk en word ze rustig van. ‘S avonds is ze het meest onrustig en meeste last van krampjes, gelukkig niet meer zoveel. 

Hoi,
Je kunt dit doen als je haar verschoond hebt. Even een paar minuutjes op het aankleedkussen.
Als wij op de bank zaten dan legde we haar ook op haar buik boven op onze borst. Zo trainde ze haar nekje ook goed maar was ze het er wel mee eens omdat ze lekker bij een van ons lag.
Succes!

Wij doen het na elke voeding overdag, even rechtop houden en daarna in de gym spelen en even op z’n buik. 12 weken nu en je ziet dat z’n nekspieren echt sterk zijn al!

De luiers verschonen doen we nu halverwge de fles. Dus dat is geen optie. Wij vinden dat ze haar nek ook al goed gebruikt als ze over ons schouder kijkt. Blijkbaar is dit dus niet voldoende. Ik zal eens kijken of het vaker tussendoor lukt. Eigenlijk is het zo gebeurd...

Terug
Bovenaan