Wanneer op buik leggen voor nektraining

Wij doen het na het verschonen en anders als je toch rechtop moet houden na een voeding? Dan kun je haar een beetje rechtop laten zitten en moet ze haar nekspieren gebruiken om rond te kunnen kijken. Misschien is dat een idee?
Ik heb geluk dat onze dochter vanaf de  geboorte al mega goede nekspieren heeft dus zij heeft die oefeningen niet zo bewust nodig, doet ze zelf al zoveel. Ik ben nu ook begonnen met op een speelkleed leggen. Al is het maar een paar minuutjes, dan gebruikt ze ook weer andere spieren.
Succes! Hopelijk vind je ook een fijne manier voor jullie :) en komt echt goed hoor. 

Mevrouw spuugt best snel haar melk eruit. Ook met verdikkingsmiddel. Daarom doen we het niet net na de fles. Vooral niet schudden na gebruik ? Het is vandaag 3x gelukt. Ontdekt dat het op de bank het makkelijkst voor haar is. Op de schouder hangen voor een boertje doet ze al actief haar nek oprichten. Voor de rest heeft ze veel geslapen vandaag, er waren gewoon geen andere momenten. We gaan binnenkort verhuizen naar een grotere woning. Hiephoi! Hierdoor krijgen we ook ruimte om echt met haar op een kleed te kunnen spelen. Komt vast wel goed ?

Hoi 
Ik leg de haar op haar buik elke keer als ik haar in de box leg in het begin was ze het naar 10 sec beu maar nu word ze boos omdat het haar nog niet lukt om om te draaien op haar buik als ze op haar rug lig in de box

Ja dat vond ik ook lastig. Meestal combineerde ik het met het aankleden/uitkleden als ze in bad ging. Evt kun je het ook ‘oefenen’ vlak voor het naar bed gaan, met idd een leuk knuffeltje. Naarmate baby’s langer wakker blijven tussen voedingen door wordt het steeds makkelijker natuurlijk. Succes. 

Terug
Bovenaan