wanneer op de fiets

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,
Mijn zoontje is 7 maanden. Ik kan niet wachten wanneer de tijd is gekomen dat hij voor op de fiets kan. Het lijkt me zo heerlijk om samen een eind te fietsen. En ik denk dat hij het ook heel erg leuk vind.

Weet iemand wanneer een kindje voor op de fiets kan?

Groetjes Caroline
 
Hoi,

Mijn dochter José is nu 7,5 maand en ben vanmorgen met haar op het cb geweest. Jipie we mogen nu heerlijk gaan fietsen.
Op het moment dat ze zelfstandig kunnen zitten mogen ze mee in een zitje voorop de fiets.
Ik moet beginnen met kleine stukjes en dat langzaam aan gaan uitbreiden en niet meteen over van die heerlijke klinkerweggetjes.
Hopelijk kan jouw kindje ook al zelf zitten want dan kan je met dit prachtige weer de weg op.
Succes groeten Yvonne
 
Hoi,

Ik heb Bas op de fiets meegenomen toen hij goed zelfstandig kon zitten. Bij Bas was dat toen hij  bijna 8 maanden was. Ik vond het zelfstandig zitten erg belangrijk, omdat zijn ruggetje dan dus sterker is. Dit ivm alle bobbels, kuilen enz in de fietspaden/wegen.
Bas vond het gelijk helemaal super. Nu nog steeds trouwens (hij is nu 1 jaar en 1 week) en wijst naar alles wat voorbij komt en kletst tegen iedereen. Onder tunnels gaat hij met zijn hoofdje helemaal naar achteren hangen om maar alles te kunnen zien, en dan ontdekt hij dat ik daar zit...Leuk joh!!

Nou ik hoop dat je snel kan gaan fietsen. Geniet ervan.

Groetjes
mama van Bas
 
nog even een tip:
ik heb zo'n windschermpje voorop zitten. Erg handig tegen alle vliegjes en als er vrachtwagens voorbij rijden, heeft je kindje niet alle zandkorreltjes enz gelijk in de oogjes!
Nou doeiiiiiiiiiiiii
mama van Bas
 
Hallo,

Mijn zoontje heb ik sinds 2 weken op de fiets, ik ben het nu nog aan het op bouwen want 5 min is nu nog lang zat. Ook niet zo gek want hij moet nog 7 maanden worden, maar hij kan sinds 3 weken goed (zelfstandig) zitten.
Ik ben begonnen met de straat op en neer en meneer vond dit geweldig.
Maar je kindje moet wel zelfstandig kunnen zitten, ik heb gehoord dat dit minimaal 10 moet zijn.
In ieder   geval alvast veel fietsplezier gewenst.

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Wij zijn er afgelopen week mee gestart en onze dochter is 10,5 maand.
Ze zit nu goed en het is wel belastend, het fietsen. We doen elke keer niet al te lang achter elkaar. Ze vindt het wel prachtig, vooral door de tunnels. Groetjes.
 
Hoi

Als je kindje goed zelfstandig kan zitten is het flauwekul om het zo overdreven op te bouwen.
Natuurlijk ga je niet een uur fietsen. Maar om het nu zo overdreven op te bouwen.... mmmm
Klinkerweggetjes kun je nu eenmaal niet vermijden, ik doe bijna niets anders! Het zijn dan wel goeie klinkerwegen, tja een slechte is natuurlijk niet zo prettig voor het kindje en zeker niet heel lang.
Mijn zoontje was 8 maanden en kon toen sinds 4 weken zelfstandig zitten. Ik zou ook zeker nog niet gaan fietsen als je kind nog maar een of twee weken zelfst. zit.
Maar goed dit is mijn mening over het fietsen, andere mening respecteer ik natuurlijk wel (ook al breng ik het misschien een beetje hard).

Groeten Titiana
 
Hoi,

Ga echt pas fietsen als je kind goed en stevig en een tijdje los kan zitten Het is erg gevaarlijk om het eerder te doen. Er zijn veel mensen die het onderschatten. Maar je kan de rug en nek van je kind ernstig beschadigen als je te vroeg gaat fietsen.

Een paar jaar geleden of vorig jaar weet het niet precies meer is er een kindje overleden na het fietsen omdat het het nekje gebroken was.
Dit zal niet dagelijks voorkomen maar het gebeurt dus weldegelijk.

Dus kijk gewoon goed wat je kind al aan kan.

Groetjes.

ps dit is niet rot bedoeld of om mensen bang te maken. Maar wel om mensen te laten zien dat het gevaarlijk KAN zijn als je te vroeg gaat fietsen.
 
Terug
Bovenaan