wanneer op de fiets

Hoi

Getsie, nekje gebroken??? Wat erg! Dan kon die baby vast nog niet echt zitten en weet ik niet wat ze gedaan hebben op de fiets!!!
Je ziet echt zelf wel of het gaat of niet, voelt het niet goed, gewoon niet doen.

Titiana
 
Hoi Carolien,

Zodra je kindje inderdaad zelfstandig kan en gaat zitten, mag je op de fiets.
Mijn dochtertje deed en kon dit met 8,5 maand. Ik ben toen pas een klein blokje met de fiets om gegaan toen ze 9,5 maand was.
Ik vind het ook heel belangrijk dat je kindje het wel "" aan kan", je moet er toch niet aan denken dat er iets met je kindje gebeurt omdat jij zo graag wilt fietsen.
Dus zodra jij denkt dat het kan, kun je het gewoon doen. Jullie vinden het allebei vast geweldig (al is het wel even wennen hoor, met je hummeltje voorop de fiets!)

Alvast heel veel plezier toegewenst!!
Groetjes Fiona, mem van Tanisha
 
hoi,
toevallig gisteren bij het cb geweest en dezelfde vraag gesteld.
het antwoord wat ik kreeg was:
pas als mijn zoontje uit zichzelf gaat zitten, dus niet als hij kan zitten maar als hij uitzichzelf kan zitten. dan heeft het kind namelijk "schokdempers" ontwikkeld en kan hij (het ruggetje) de bobbels opvangen.
te vroeg is inderdaad erg slecht voor het ruggetje en kan later voor een zwakke rug zorgen. dus heb geduld, er komen nog dagen genoeg om te fietsen.
groetjes helma
 
Hallo,

Jeetje zeg ik ben wel even geschrokken van het berichtje van het nekje breken. Ik dacht echt dat het allemaal niet zo nauw genomen hoefde te worden. Ik dacht ach ze kan toch ook in de kinderstoel zitten en ik fiets niet zo ver, dus wij hebben 1keer met Emily een klein stukje gefietst in het stoeltje voorop. Maar we wachten   nu nog wel totdat ze zelf kan zitten. Ze kan al wel even zelf zitten, maar leunt nog op haar handen en ik denk dat ze dit nog niet bedoelen. Dus we wachten nog totdat ze dat kan. Ik hoop dat ze dat voordat we op vak. gaankanen anders gaat de maxicosidrager voor op de fiets gewoon nog mee.
Bedankt in ieder geval voor jullie info.
Gr Helen
 
hoi

Je moet gewoon een klein stukje proberen, je ziet echt zelf wel of het gaat of niet!
En over het CB van dat uitzichzelf gaan zitten: op het CB in mijn woonplaats zeiden ze dat als je kindje gewoon stevig kan zitten dan kan het!
Ik fiets sinds mijn zoontje stevig zit, dat deed hij met 7 maanden, ik ben met 8 maanden gaan fietsen. Hij is nu 9 maanden en kan sinds een paar dagen uit zichzelf gaan zitten. Tijdens het fietsen ging het echt prima! Hij zat stevig en vond het prachtig, hij heeft er echt niks aan over gehouden!
Gewoon proberen, en als je gevoel dan zegt het kan, dan is er niks aan de hand!
Groeten Titiana
 
Terug
Bovenaan