Wanneer op eigen kamer slapen

<p>Ons zoontje slaapt nog lekker bij ons op de kamer in de wandelwagenbak. Dit mocht gewoon volgens de kraamhulp toen der tijd. Ik vond dit zelf ook heel erg fijn om hem bij me te hebben op de kamer. Maar hij word vrijdag alweer 4 maanden en is lekker aan het groeien waardoor de wandelwagenbak straks ook te klein word.   Ook vond ik dit erg fijn omdat ik ergens gelezen had dat dat ook de kans op wiegendood verkleint als je je baby bij je op de kamer laat slapen, klopt dit?</p>Wanneer waren jullie er aan toe om jullie kindje op de eigen kamer te laten slapen? Ging dit ook gelijk goed?

Waarom koop je niet gewoon een wiegje? Is toch veel makkelijker dan iedere keer die wandelwagen bak te versjouwen? Onze eerste ging met 6 maanden op zn kamer en onze tweede met iets van 2 maanden. Volg hierin gewoon je eigen gevoel ?

Ons zoontje is 6 maanden, en we vinden het nog heeeeerlijk met z'n 3en samen ? Maar ik vraag me ook af wat verstandig is. Straks wil hij misschien niet meer naar z'n eigen kamer... Anderzijds genieten we er nog zo erg van! Dus ik lees mee ☺️☺️

Ik heb mijn zoontje vanaf 4 maanden op eigen kamer laten slapen in de avond en nacht. In de avond viel hij in de woonkamer niet meer in slaap van de lampen en tv die af en toe aan stond. Zoontje sliep moeten heerlijk op zijn kamertje 

Wij zijn hem op zijn eigen kamertje gaan leggen toen hij de nachten meer door begon te slapen. Hij was toen een maand of 3-4 geloof ik. Ik gaf borstvoeding en zat er niet op te wachten om elke nacht mijn bed uit te moeten en de overloop over, dus tot die tijd lekker aan mijn bed in de cosleeper. Toen hij eenmaal langere nachten ging maken hebben we de knoop snel doorgehakt: hij maakte best veel geluidjes in zijn slaap en hield me daarmee soms echt wakker. Ook had ik het idee dat wij hem soms wakker hielden/maakten. Na 2 nachten op zijn eigen kamertje sliep hij toen al snel de hele nacht altijd door. Goede keuze geweest dus!

Er is sinds een aantal dagen al een ander topic actief waar veel mensen gereageerd hebben: 
https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/slapen-op-eigen-kamer-of-niet/

Bij mij hebben de eerste 3 zeker wel tot een maand of 7/8 op onze kamer geslapen. De jongste is nu 4 mnd en ligt nog gezellig bij ons. Is het niet een idee gewoon het ledikant op jullie kamer te zetten. Dan kan hij vast aan dat besje wennen en is het over een paar maandjes  slechts een kwestie van bedje verplaatsen naar eigen kamer.

Wij hebben onze dochter ook rond 4 maanden in haar eigen kamertje laten slapen. Dit deden we zoiezo al vanaf 1 maand overdag, dus ze was er wel aan gewend.
Ze werd wel echt vaak wakker, omdat haar speentje dan uitgevallen was o.i.d., maar dat was ook als ze naast ons lag. Toen ze nog bij ons lag was het snel gefixt met een aai over de bol en speentje terug, maar nu moesten we er echt aan wennen er eerst uit te moeten en erheen te lopen. Ze at toendertijd zoiezo nog snachts, dus we moesten er zoiezo wel uit, ik vond het daarom niet zo'n groot probleem.
Ik vond het wel moeilijk haar niet naast me te horen ademen en ik denk dat zij hetzelfde ook wel een beetje had (ze werd dus tijdelijk wat vaker wakker).
Ze is nu 6 maanden en word al zo'n 2 weken niet meer wakker snachts.
Ik vond het zelf niet mega erg er vaker uit te moeten, maar mijn man wel, dus mijn tip is dus wachten tot je kindje (bijna) doorslaapt, maar dan wel al laten wennen aan slapen in ledikant in eigen kamer. 

Terug
Bovenaan