Wanneer op eigen kamer slapen

Je hoeft niet bang te zijn dat je zoontje niet meer naar een eigen kamertje wilt. Dat komt straks echt wel goed. Zolang jij het fijn vindt om hem bij je op de kamer te hebben lekker bij je laten liggen. Mijn dochter is 15 maanden en ligt nog bij ons in de kamer. Als ze begin van de nacht in haar eigen kamer ligt slaap ik voor geen meter. 

Onze dochter was ruim 3 maand toen ze naar haar eigen kamertje ging. Toen stopten we met inbakeren en haar maaiende armpjes mepten daardoor steeds tegen de spijlen van het kleine wiegje. Op onze kamer is geen ruimte voor een gewoon formaat ledikant dus 'moest' ze verhuizen. Zat mij eerst een beetje dwars maar ze sliep meteen als een roosje dus geen narigheid mee gehad. Nu vind ik het helemaal fijn zo! Heb wel de babyfoon op mijn nachtkastje staan zodat ik eventjes kan kijken als ik wakker word.

Net na 5 maanden ging ons meisje naar haar eigen kamer. Ze werd te groot voor de wieg en op onze slaapkamer is geen ruimte voor een ledikant. 
Ik denk dat wij het spannender vonden dan zij, want ik heb haar toen ze een avond vroeg in slaap gevallen was in het ledikantje gelegd en daarna sliep ze als een Roosje. 
daarna hebben we het maar zo gelaten. En gaat ze elke avond in het ledikantje. Overdag sliep en slaapt ze zelden in haar ledikant omdat ze maar weinig slaapt, en ik haar overdag niet slapend van het ene bed naar het andere bed krijg. 
het had voor mij dus nog niet per se toen gehoeven, en voor mijn man ook niet per se, anders dan dat ze veel/meer herrie ging maken tegen de spijlen van de wieg... Maar de overgang ging bij ons dus super eenvoudig. 

Onze zoon ging naar zijn eigen kamertje toen hij 1 maand was. Ik lag de hele nacht wakker doordat ik lag te luisteren naar zijn snurkjes en kreuntjes. Ik kon gewoon echt niet slapen en was zo moe. Hij sliep eigenlijk gelijk heel goed op zijn eigen kamertje! En mama kreeg ook meer slaap 

Terug
Bovenaan