wanneer opvolgmelk?

er zijn alweer aardig wat kotertjes een half jaar.onze boas is 30 juli aan de beurt.ik had uitgereken:nog 1 pak friso 1 en als die op is is hij al een paar dagen 6 maanden dus kunnen we over op friso 2.maar nu is zowel bij de etos,als bij de kruidvat de friso extra 1 op.ik heb nog wel voor ongeveer 5 dagen,maar nu zit ik te dubben:eek:f een paar dagen eerder al opvolgmelk,of toch nog even op friso estra 1-jacht.wanneer zijn jullie overgestapt?en in 1 keer of langzaam wennen?ik weet niet hoeveel anders het is?ik heb ook al lekkere pyamapapjes,glutenvrij,maar wel met opvolgmelk.zal ik,of zal ik niet...??
boas is nu 5 maanden,2 weken en 4 dagen.

hoi,

aan de ene kant zou ik zeggen, wat maken die paar dagen nog uit. maar misschien is het toch ook wel handig om hem langzaam te laten wennen.
hmmm, ik denk dat ik toch op jacht zou gaan voor een no 1 pak.

Succes, Anneke

Hee Kari,

Ik ben twee weken geleden op het cb geweest, Evi was toen 6 maanden. Hun advies was om te starten met opvolgmelk en dan over op 3 flessen als ze meer groenten en fruit gaat eten.
Dus dan de 3de fles te latenvallen (in ons geval die van 16.00)
Maar omdat ik nog op 4 flessen zit was hun advies, één fles nr 1 en  drie flessen nr  2 (volg je me nog ).
Dit omdat ze anders te veel ijzer binnen zou krijgen. Van opvolgmelk is het advies 600 a 700 cc per dag.
Ik weet niet wat jouw cb adviseerd.
Ik zou als ik jou was nog een pak nr 1 halen (want Boas krijgt toch ook nog 4 flessen?) en dan zo langzaam overstappen.

groetjes Sonja

hoi kari,

bij mijn cb zeiden ze dat als ze dus nog niet echte maaltijden eten, dus als je net begonnen bent met bijvoeding je beter nog even de 1 kon geven, maar ik vind het ook heel moeilijk hoor. nynke krijgt nu dus nog 1 terwijl ze 6 juli al een half jaar was...

groetjes,
daphne

lastig he, hoe nauw komt het?
jens word 1 aug 6 mnd, kweet ook niet hoe en wat nog
kan me herinneren dat ik bij mn dochter meteen over ben gestapt, nooit laten wennen
dus pak 1 op , meteen volledig pak 2
ga ik nu ook denk ik doen, scheelt een hoop gedoe

als hij met opvolgmelk op 3 flessen moet,laat ik het nog maar even.dat zie ik nog niet zitten.dan toch maar nog even 1.eten gaat op zich wel goed,maar ik wil hem nog niet teveel op bijvoeding laten leven.hij is nog steeds mn kleine baby,die moet nog lekker melkie drinken haha.ik zat te denken dat savonds een lekker pyamapapje al wel kon,maar daar zitten dus al een hoop extra vitamines en ijzer in.ook weer eng.zou het kwaad kunnen?3 flessen friso 1 en 1 opvolgmelk?kan hij er meteen aan wennen.3 augustus moet ik naar het cb,maar ik zie het niet zo zitten om hun advies te vragen.die stomme schema's van hun passen niet bij mijn kind.en de vorige keer vroeg ik iets inhoudelijks over de voeding en dat wist ze niet eens.ze weten alleen wat er in t boekje staat.

ik doe het  zo mijn zoontje is al een week 6 maanden maar ik geef aleen de laatste
fles nu zo een smul papje met opvolg melk   en de rest numer 1 nog tot dat dit
pak op ik maar dan geef ik ook nog maar drie flessen idd en de rest geef ik gewoon eten
dend ik gr stef

Hoi Kari,

No2 voeding vult ook meer, dus best kans dat Boas dan ook minder trek heeft en vanzelf minder of minder grote flessen gaat drinken. Met die smulpapjes zou ik oppassen, ik las laatst op een ander forum dat daar ook veel suiker in zit (1,5 klontje per pakje!).

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan