Wanneer opvolgmelk

Vanaf 6 maanden mag je opvolgmelk geven, maar dit moet dan neem ik aan in combinatie met fruit en groente....
Loïs is nu 6 maanden en ben net begonnen met fruit. Dit krijgt ze nog niet eens elke dag.
Wanneer moet ik nu met opvolgmelk beginnen en hoe bouw ik dit op?
Is het erg als je nog een paar weken zuigelingenvoeding geeft omdat ze nog niet volledig groente en fruit krijgt?

hey meid

Je kan gewoon over op opvolgmelk hoor, je kan eerst 1 fles vervangen zodat ze er aan kan wennen.Je bouwt het gewoon alllemaal langszaam op.het is wel belangrijk om de opvolgmelk al te geven want er zitten weer andere stoffen in die je kindje nu echt nodig heeft zoals ijzer ed.

Bij twijfel kan je ook het cb even bellen.

liefs mamavan2zoontjes

hey meid

Je kan gewoon over op opvolgmelk hoor, je kan eerst 1 fles vervangen zodat ze er aan kan wennen.Je bouwt het gewoon alllemaal langszaam op.het is wel belangrijk om de opvolgmelk al te geven want er zitten weer andere stoffen in die je kindje nu echt nodig heeft zoals ijzer ed.

Bij twijfel kan je ook het cb even bellen.

liefs mamavan2zoontjes

Hai!

Na de bv ben ik overgestapt op Etos fv. Nu moest ik een nieuw pak hebben en dat was uitverkocht!!! Nu kan ik naar het andere filiaal (2km verder), maar de opvolgmelk was in de aanbieding. Het was maar een week, voordat ze 6 maanden zou zijn... Elise krijgt nu al 2 weken opvolgmelk. Niks langzaam wennen, gewoon van hetzelfde merk in een keer overgestapt. En zonder problemen!! Elise kreeg toen 1 keer groente per dag, maar eet een potje van 4 maanden niet helemaal leeg. Toch aanbieden en doorzetten (neem de tijd, veel geduld!!)
Sinds de opvolgmelk geef ik haar 1x per dag fruit (100gr), 1/4 liga eerste stap om op te sabbelen, 100ml diksap, 1x groente (150gr : krijgt ze meestal niet op...) En 3 melkflessen van 180cc en een papfles van 220cc. (Ze slaapt dan van 19.30 tot 7 uur)
Wie weet heb je hier wat aan.... Ik merk wel dat je met je tweede kindje veel makkelijker ben als met de eerste! En ik merk dat ze allebei heel verschillend zijn!!
Succes ermee!!
Gr Antoi

Ik ben ook in een keer overgestapt op opvolgmelk. Jurre merkte er volgens mij niets van.
Ik heb wel moeite om fruit en groente in te passen in het schema, heb het idee dat hij als hij wakker is alleen nog maar aan het eten is. Dan heb ik nog niet eens liga met diksap tussendoor, weet ook niet waar ik dat nog tussendoor moet geven. Ik wil ook niet alles te dicht op elkaar geven.

groetjes
Jadeje

Hoi

Ik lees al een tijd mee op dit forum en geef eigenlijk alleen maar antwoord op de onderwerpen waar ik ook zelf iets aan zou kunnen hebben.

ik heb een dochtertje die op 28-1 geboren is dus nu 5.5mnd is.

ook ik loop soms te zoeken naar een nieuw ritme. maar volgens mij heb ik die nu gevonden en zal hem met jullie delen.

8.00 wakker worden en fles 180+6
9.30+/-fruit of liga met sinassap.
12.00 fles 180+6
slapen
15.00 maria biscuit met diksap. ik doe de diksap en koekje samen in een schaaltje en lepelen. ze wil namelijk geen diksap of iets anders drinken.
17.00 warme hap. potje van 4mnd helemaal op.
toetje vaak yoghert met diksap.
19.30 of 20.00 naar bed. eerst een pap fles 210+7 en 6 lepels rijstebloem.

ze slaapt dan door tot de volgende morgen.

van de opvolg melk mag je niet meer geven als 600ml op een dag.
vandaar zijn wij ook over op 3 flessen. op een gegeven moment wilde ze niet meer drinken en was het een strijd. besloten samen met het buro dat we dat gingen accepteren en tja dan komen we op 3 flessen uit.

nu is ze heerljk te vreden.
hopelijk hebben jullie er wat aan.

groetjes Vivian

op het buro zeiden ze tegen mij dat ik niet meer dan 600cc mocht geven.
dit zouden de nieren niet aan kunnen.
nu hebben wij geluk Lara drinkt de vlessen niet leeg.
dus hebben we altijd cc over op sávonds een grote fles van 210 te geven.

Terug
Bovenaan