Wanneer opvolgmelk

bedankt voor al jullie reacties.... ik het zo dat je maximaal 3 flessen van 200cc van de opvolgemelk mag geven? waarom is dit zo? En mag je in het begin ook nog 1 flesje zuigelingenvoeding geven als je kindje dat wil? Loïs is echt een drinker.....

Hoi,

Dat is soms zo verwarrend en tegenstrijdig wat ze op bureaus vertellen.
Tegen mij hebben ze daar op het bureau helemaal niks over gezegd. Jurre krijgt op een dag 4 flessen opvolgmelk van 180 water en 6 scheppen,

groetjes
Jadeje

Ha Bloempje,

Ten eerste moet je doen, wat zelf denkt dat het beste is!!!!! Ik was deze week op het buro en stelde ook de vraag over de hoeveelheid opvolgmelk. Daar kreeg ik als antwoord, dat ieder kindje anders is. Baby's van deze leeftijd moeten 600ml melk per dag en mogen 1000ml per dag!!!! Dat betekent dus 3 tot 5 flessen. Afhankelijk of je kleintje nog nachtvoeding krijgt. En wat ze aan bijvoeding binnen krijgen de rest van de dag.
Elise krijgt wel groente en fruit, maar eet maar de helft van een 4 maanden potje! Na haar groente krijgt ze 100ml opvolgmelk als toetje. En verder drinkt ze nog 3 flessen van 200ml. En eet ze 1/4 liga en 100ml diksap. Ik probeer ook af en toe een bordje pap, maar dat vindt ze tot nu toe maar niks. Ze spuugt de helft weer terug... (en ik zit dan ook onder!!!)
Succes ermee!!
Ook al zomervakantie?? Geniet ervan!
Gr Antoi

Dank je antoi, aan jou antwoord heb ik echt iets. Ik vind het zo moeilijk allemaal.... iedereen roept zijn advies alsof dat de waarheid is. ik ga gewoon opvolgmelk geven, sinds een paar dagen drinkt Loïs na haar fruit nog maar een halve fles, dus ik hoef niet bang te zijn dat ze dan teveel krijgt!
Ik ga gewoon mijn gevoel volgen.....

Terug
Bovenaan