wanneer over gaan naar grotere autostoel?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Lars is over een week precies 8 maanden oud. Ik vroeg me af of ik hem dan toch al in een grotere autostoel kan zetten.
Hij weegt nu 9350 gram en is 74,5 cm lang. Dus het gewicht heeft hij (moet 9 kg zijn voor de volgende stoel), alleen de leeftijd niet.
Het probleem is dat ik hem nu bijna niet meer in de maxi-cosi krijg ,  hij zit dan helemaal klem, en de laatste dagen huilt hij ook als ik hem er in wil zetten.

Wanneer zijn jullie overgegaan op een grotere stoel?

groetjes Sanneke

Hoi,

Wij gaan dit weekend de autostoel gebruiken die van mij is 10mnd, 10,5kilo en ong 76cm, hij komt nu met zijn hoofd te hoog, ik zou zolang mogelijk wachten, zolang het hoofdje niet boven de rand uitkomt kan het nog, benen is niet erg, zitten automatisch krom doordat ze tegen de leuning komen!
Als ze nog zo klein zijn kunnen ze bij een klap beter zo plat mogelijk liggen ivm hoofdje, als je overgaat leg de autostoel dan zo plat mogelijk, de meeste hebben slaapstanden!

Succes Gr MJ

Hoi Sanneke,
Zoals jij beschrijft klinkt het alsof je zoon inderdaad toe is aan het volgende autostoeltje.
Zover ik weet is het gewicht voor het volgende stoeltje inderdaad vanaf 9 kilo, maar wat ik weet over de maxi cosi is dat het niet meer veilig is als het hoofdje van je kind over de rand bovenaan uitsteekt.Ook al is dat maar een klein beetje.
De riempjes van het volgende stoeltje is vaak ook verstelbaar, voor als je kindje nog klein is.Ik heb overigens de hele serie van Maxi Cosi, het model na de cosi heet Maxi Cosi Priory, ben ik erg tevreden over.
Je kan je trouwens je altijd goed laten informeren bij babyspeciaalzaken he!
Groetjes Roos.

hoi hoi,

Ja, ik heb ook de maxi cosi priory (van mijn dochter, zij is nu bijna 4). Is inderdaad een fijne stoel en heeft ook slaapstanden.
Mijn dochter heb ik pas met 11 maanden in deze stoel gezet, maar zij was toen ze een jaar oud was ook pas 9500 gram en 76 cm. Lars is nu dus al bijna even groot en moet nog 8 maanden worden, haha...

Daarom twijfel ik ook, maar hij zit zo klem in de kleine stoel, dat als ik hem eruit  til  de hele stoel mee de lucht in gaat. Hij zit dat met zijn schouders klem.
Als hij erin zit is zijn kruin precies gelijk met de bovenkant van de stoel, maar hij steekt er dus net niet bovenuit.

groetjes Sanneke

He meiden,

Ik heb een zoon die nu net 8 maanden is geworden. En hij is goed gegroeid de afgelopen tijd, want inmiddels is hij 76 cm lang en weegt hij 9600 kg.
Toen hij bijna 7 maanden was heb ik hem in een gewone autostoel gezet (de maxi cosi tobi), en dat gaat perfect!! Het scheelt heel veel gesjouw met de gewone maxi cosi!!

Je bovenstaande autostoel ook helemaal in een slaapstand zetten, dus als ze nog niet zo handig zijn met zitten dan kan je je kindje er ook gewoon inzetten!!

Gewoon overgaan, het scheelt zoveeeeeeel!!

Succes!

x romaty

Hoi Sanneke,
Ik denk net als Romaty dat je eens moet proberen je kereltje in de nieuwe autostoel moet zetten, zoals de Maxi Cosi Priory en dan inderdaad in de slaapstand.Volgens mij heeft deze (onze) stoel een slaapstand, lijkt me een goede overgang van de cosi naar de autostoel...
Succes!
Groetjes Roos.

hoi sanneke,

nicky zit sinds 3 weken(8 maande)ook in een grotere auto stoel.maxicosi.ze zit daar heel goed in .had haar gisteren ff in de oude stoel,omdat ik ff met een vriendin mee ging,ze paste daar bijna niet eens meer in.nicky is 73 cm en bijna 9 kilo..groetjes

Hier zijn we ook overgestapt op de maxicosi tobi autostoel.
7 maand+3 weken. 8 en half kilo!
En ik moet je zeggen, het bevalt priiima!! Hij zit als een koning in de stoel, haha!
Zoals jij het beschrijft is je ''uk'' er wel aan toe :)

Succes met uitzoeken welke het gaat worden!

Liefs

Terug
Bovenaan