Wanneer over naar de buggy?

A

Anoniem

Guest
Hmmmz zoals het onderwerp al zegt.... wanneer gaan jullie over naar de buggy?

Tessa wil al weken niet meer in de wandelwagenbak, is ze ook veels te wakker voor en dan kan ze niks zien. We gaan dus altijd opstap met de maxi-cosi, maar in de buggy kan ze denk ik nog meer zien ....

Liefs,
Anne

Hoi Anne,

Je bedoeld waarschijnlijk de kinderwagen ombouwen naar wandelwagen?

Bij Dean destijds had ik de kinderwagen omgebouwd toen hij 5,5 mnd was. Hij lag klem in de bak, dus moesten we wel. Gelukkig kon de wandelwagen ook plat als 't moest. Voetenzak er in en hij kon lekker rondkijken.

Lynn ligt nu nog in de kinderwagenbak. Omdat ze met haar beentjes in de spreidstand ligt, ligt ze klem in de breedte. Ik heb een speciale voetenzak besteld en als die binnen is ga ik de kinderwagen ombouwen naar wandelwagen. Dan zal ze 6 mnd zijn.

Een "echte" buggy kun je pas gebruiken als Tessa echt kan zitten. Tenminste, dat ligt ook weer aan het merk. In de Zapp bijvoorbeeld wel, maar er zijn ook buggy's die plat kunnen en daar zou ze dan eerder in kunnen.

Afijn, een heel verhaal maar ik hoop dat je het snapt, hahaha.

Groetjes,
Nelly.

Ja dat bedoel ik inderdaad
Ik vroeg me af of het te vroeg zou zijn, maar krijg het idee dat ze er aan toe is.
Maar als jij zegt met 6 maanden, dan zit 't dus goed! Die zijn we al gepasseerd!!

Liefs,
Anne

hoi

zodra de zon blijft gaat Senna ook in de wandelwagen!
ze heeft er al 1 keer in gezeten met mooi weer en ze vind het prachtig!
alleen die zon in dr oogjes! hihi dat vind ze maar niets.
ze tilt nu in de kinderwagen steeds haar hoofdje op omdat ze meer wil zien,

liefs

Dan nog een vraagje... als je overgaat naar de wandelwagen.... is dat dan ook het moment om van autostoeltje te wisselen?

Liefs,
Anne

Autostoeltje word verwisseld tussen de 9 mnd en een jaar. Dit is afhankelijk van het gewicht en de lengte van het kind. Als het hoofdje boven de rand uitkomt dan is het tijd om te wisselen. De gewichtsgrens ken ik niet uit mijn hooft maar dat kun je gemakkelijk terugvinden op www.anwb.nl

gr Natalie

Bo zit trouwens al vanaf 5.5 maand in de kinderwageninzet. De enige manier om haar rustig te houden was haar met matras en al overeind zetten in de bak omdat ze alles wilde zien dus toen zijn we maar overgegaan. We hebben een goede voetenzak dus warm genoeg.

Hoi Nathalie,

Ik meende zelf dat het overgaan van stoeltje  voornamelijk te maken had met gewicht en zie bij de vervolgstoeltjes 9 tot 18 kilo staan, terwijl de maxi-cosi's voor tot 11 kilo zijn.
Tessa woog de vorige keer bij het CB bijna 8 kilo, dus ze zal nu ergens tussen de 8,5 en 9 kg uitkomen denk ik, dat zou dus nog iets te licht zijn dan.
Ik ging er zelf eigenlijk vanuit dat zodra ze goed kan zitten en dat kan ze, ze over zou kunnen als ze dat gewicht heeft bereikt.   Maar goed ik wacht dus nog wel eventjes.
'T is ook zitten wat de klok slaat... madame wil niet meer gezellig bij mensen hangen in de ligstand hoor, ze moet en zal zitten!! hihihi..

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan