Wanneer over naar de buggy?

onze meiden zaten rond de 6 a 7 maand in de kinderstoel in de auto!
ten eerste de maxi cosi was niet meer te tillen, en ze zien meer en ze pasten er prima in kwa gewacht en lenget!

liefs

Voor de 9 mnd is het wettelijk zelfs niet toegestaan om ze niet in een 0+zitje te vervoeren. Daarna is het eigen keuze. Ze raden aan om een kindje zo lang als past in een 0+ zitje te houden omdat dit de veiligste zitjes zijn, tenzij ze er uitgegroeit zijn uiteraard.

Een goede graadmeter is inderdaad als ze met het hoofdje boven de maxi-cosi (autostoel 0+ mnd) uitkomen. Het gewicht  en de leeftijd is meer een gemiddelde!!

Dean was 8 mnd (en heel erg zwaar) toen hij met z'n hoofd boven de maxi-cosi uit kwam. Dan is het dus niet meer veilig om hem daarin te vervoeren.

Lynn weegt nu 9,4 kg en is bijna 6 mnd. Zolang ze niet met haar hoofd er bovenuit komt gaat ze dus nog niet over naar de volgende autostoel.

Groetjes,
Nelly.

tja inderdaad, maar 9 maanden redden wij never nooit niet met onze Lange meiden!! ze komen er meestal echt met 6 a 7 maand bovenuit hoor!
we zijn er mee naar een babyzaak geweest en ook die adviseerden ons dat ze over moesten in een vaste stoel.
verschilt per kindje!

Ik zelf heb een 3 in 1 kinderwagen. Chelsey vond het al heel snel niet meer fijn in de bak omdat zij al heel vroeg overal bij wilde zijn en dus wel wilde rondkijken.
Het fijne aan deze kinderwagen is dat de maxi cosi die erbij hoort er ook opgeplaatst kan worden en nu is ze veel vrolijker en kan ik ook een dagje gaan stadten zonder dat mevrouw moppert. Eerst kon ik nog niet eens naar de winkel, want dan was het al brullen. Ik merk dat ze nu al vrij lang aan het worden is en denk dat het niet lang meer duurt voordat ik de maxi cosi eruit haal en ze in het "buggygedeelte" kan.
Ze is nu ruim 5 maanden dus rond de 6 maanden gaat ze er denk ik in.

groetjes!

Vrijdag (toen Lynn precies 6 mnd was, hahaha) heb ik de kinderwagen omgebouwd. De voetenzak was binnen, dus heb ik de bak naar zolder gedaan. Lynn heeft vanmorgen voor het eerst een ritje gedaan en vond het leuk! Het buggygedeelte ligt overigens redelijk plat.

Wanneer Lynn goed kan zitten kan ze in de Zapp.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan