Wanneer over naar peuterbed

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo mede ouders,</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">onze zoon is inmiddels 19 maandjes en best lang voor zijn leeftijd. Hij draait ontzettend veel in zijn slaap en slaapt nog in een slaapzakje. We horen ongeveer 10x per nacht zijn hoofd bonken bij het omdraaien en hij probeert vaak nog dwars in zijn ledikantje te gaan liggen, wat dus niet past haha. We willen nu nog niet overstappen naar een peuterbedje, maar we zitten er wel aan te denken om dit met 2 jaar te gaan doen. Wanneer merkte jullie dat jullie kindje toe was aan de overstap naar een peuterbedje? </span></p>
 
Wij hebben onze dochter met 15 maanden naar een peuterbed gedaan. We wilde haar vast laten wennen, omdat haar ledikant naar haar zusje gaat als die geboren is. Ik wilde gewoon testen hoe ze erop reageerde, maar ze sliep er gelijk goed in dus lekker vanaf toen daarin laten slapen. 2x eruit gekropen/gevallen en verder altijd goed gegaan.
 
Ik zit hier ook een beetje mee
Mijn zoontje is 15maanden  en nummer 2 is onderweg .
Dus ik zit ook eventjes met de bedjes 
Mag ik vragen welk peuter bedje jij hebt @TJF
 
Wij hadden het ledikantje nodig voor nummertje 2. Dus de oudste ging met 20maanden eerst naar een 1persoonsmatras op de grond en daarna in een normaal 1persoonsbed.l
 
Wij vonden het niet nodig om nog een peuterbed aan te schaffen.
 
Wij hebben een simpel bedje van Flexa (Flexa classic). Met dus 1 opening waar ze uit zou kunnen. Dat doet ze nu nog niet, lukt nog niet met dr slaapzak aan. Tot nu toe (nu 2 maanden in gebruik) ben ik er heel tevreden mee. 
 
Onze dochter was 21 maanden toen ze overging naar het peuterbed, omdat haar zusje bijna geboren werd en ik geen zin had om 2 ledikanten te kopen. Ze slaapt sindsdien ook zonder slaapzak. Ze heeft een dikke fleecepyjama aan en slaapt onder een dekbed. 
Ze is er nog nooit uit geklommen of uit gevallen. Vanaf dag 1 gaat het goed. Ze slaapt er super goed in en vindt het dekbed ook heel fijn, ze heeft het nu veel warmer dan onder het deken van het ledikant. Haar slaapzak vond ze de laatste maanden ook heel irritant want ze wikkelde zichzelf steeds vast in de slaapzak tijdens het slapen. Nu ze in een pyjama slaapt, vindt ze die vrijheid heerlijk.
Gewoon proberen zou ik zeggen! Je merkt gauw genoeg of het werkt of niet. We hebben hier nooit benadrukt dat ze eruit mag/kan klimmen, en dat heeft ze dus ook nog nooit gedaan. Ook als ze na haar middagslaapje wakker wordt, blijft ze keurig liggen.
Dus ik ben alleen maar heel blij met het bed!!
 
Onze dochter was 21 maanden toen ze overging naar het peuterbed, omdat haar zusje bijna geboren werd en ik geen zin had om 2 ledikanten te kopen. Ze slaapt sindsdien ook zonder slaapzak. Ze heeft een dikke fleecepyjama aan en slaapt onder een dekbed. 
Ze is er nog nooit uit geklommen of uit gevallen. Vanaf dag 1 gaat het goed. Ze slaapt er super goed in en vindt het dekbed ook heel fijn, ze heeft het nu veel warmer dan onder het deken van het ledikant. Haar slaapzak vond ze de laatste maanden ook heel irritant want ze wikkelde zichzelf steeds vast in de slaapzak tijdens het slapen. Nu ze in een pyjama slaapt, vindt ze die vrijheid heerlijk.
Gewoon proberen zou ik zeggen! Je merkt gauw genoeg of het werkt of niet. We hebben hier nooit benadrukt dat ze eruit mag/kan klimmen, en dat heeft ze dus ook nog nooit gedaan. Ook als ze na haar middagslaapje wakker wordt, blijft ze keurig liggen.
Dus ik ben alleen maar heel blij met het bed!!
 
Peuterbed slapen ze heel lang in hoor, wel tot ze een jaar of 4-5 zijn.  En ik gebruik hem straks ook gewoon voor mijn 2e kindje, dus je doet er jaaaaaren mee. Ik heb het peuterbed Plume van petite Amelie a €119, met het standaard matras. Erg blij mee!!!
 
 
Terug
Bovenaan