Wanneer over naar peuterbed

Hoi Hoi, onze zoon van 2.5 ligt nog in ledikant. Onze dochter is met 2.5 jaar naar een 'groot' bed gegaan. Bewust gewacht omdat ze rond deze leeftijd pas echt begrijpen dat ze er niet uit mogen etc. Onze dochter was met 2.5jaar zindelijk dus ja dan is een groot bed wel handig. Kijk gewoon naar je kindje en wat jullie denken dat het beste is. En wat je kindje aangeeft. Tip: zet samen het bed in elkaar of verhuis samen het bed naar kamer kindje. 
 
Is het niet dat ze uit die peuter bedjes vallen dan?
Mijn zoontje gaat regelmatig staan in bedje dus met ?zn laag hekje  gaat die er toch uitvallen als die gaat staan?
 
Haai, 

Voor ieder kind is het anders wanneer hij of zij klaar is voor het grote bed, dus zou niet teveel waarde hechten aan de precieze leeftijd. Sommige kindjes zijn inderdaad groter dan andere dus zijn er eerder aan toe. Ook zijn er verschillende verschillende tekens te herkennen dat je kleine klaar is voor een groter bed. Misschien heb je hier iets aan: https://mybabywatcher.com/overstap-naar-grote-bed-kind/
 
Leuk om te lezen! Ik verwacht een kindje als mijn dochter 22 maanden is, en nadat de baby enkele maanden op onze kamer heeft gelegen, pikt die het ledikant in. Leuk om te lezen dat het toch al snel kan, zon peuterbed! Dat bed van petit amelie is te leuk ook. Door de opstaande rand lijkt ie me ook lekker veilig. 
 
Hier ong met 20 maanden. Broertje was onderweg en hij klom steeds uit bed ?. Ik wou dat ik het kon uitstellen. Eerste half jaar een ramp. Haalde steeds zn kast leeg. En haalde zn bed uitelkaar. Nu geen problemen meer.
 
Onze dochter kreeg toen ze 2 jaar werd een nieuwe kamer. Met nieuwe meubeltjes.. Dus ook een nieuw bed. Wij hebben gekozen om alles bij Petit Amelie te kopen en we zijn er heel erg blij mee. We hebben ervoor gekozen om dit te doen omdat we 2 maanden daarna een zoon hebben gekregen. En hij kon dan in het oude kamertje van onze dochter. 
 
Terug
Bovenaan