wanneer over op zwangerschapsvitaminen?

ik slik de mama vitamine van VSM..op zich is het niet heel erg nodig als je maar goed eet ja..Maar meer onder het motto dat 't ook geen kwaad kan..
De vorige zwschap zat mijn ijzer steeds op het randje, en daardoor ook heel moe..uit voorzorg neem ik nu elke dag floradix drank..de vorige keer met prikken was ie heel goed!
 
Hoi mama van Milan,

Ik slik zwangerschapsvitaminen van Davitamon met visolie. Hierin zit naast foliumzuur (dat je tot week 10 moet slikken) ook vitamine D (wat je daarna juist weer nodig hebt). Mijn zusje (voedingsdeskundige) heeft de verschillende merken zwangerschapsvitaminen destijds vergelijken en zei dat de verhoudingen bij deze het beste zijn. Niet te veel en niet te weinig. Haar advies was om de vitaminen de hele zwangerschap te slikken (naast een gezonden en evenwichtige voeding) om jezelf en de baby dat beetje extra te geven zonder dat je van bepaalde vitamines (met name vitamine A) teveel binnen krijgt.
 
Ik heb tot de 12e week zwangerschapscapsules van de etos geslikt. Daar zitten alle vitamines in. Van mijn vk hoef ik die niet meer te slikken, maar wel moet ik vitamine D gebruiken. Koop het maar bij de Hema, is het goedkoopst. Werd mij verteld... :d
 
Terug
Bovenaan