Wanneer overdag in bedje

<p>Hallo,</p><p>Onze meid is 6 weken oud en slaapt nog beneden in de boks in een mandje overdag. In de nacht nog in de wieg op onze kamer. Ik vind dit wel handig. Maar vraag me af wanneer ik haar op haar eigen kamer ga leggen overdag dan.  </p><p>Ze heeft nog niet echt vaste slaaptijden en vind het soms moeilijk  om te zien wanneer ze moe is. Valt dus vaak bij ons in de armen in slaap. En leggen haar daarna in t mandje. </p><p>Nu wil ik haar wat meer boven gaan leggen zodat ze kan gaan  wennen. Maar hoe ga ik dat doen. Ze komt vaak om 2.5 a 3 soms 4 uur. </p><p> </p>

Kindjes worden vaak moe na de voeding, je kan dan het beste je kindje eerst verschonen, dan voeding geven en hierna op haar kamer in bed leggen, misschien slaapt ze niet gelijk de eerste keer maar zo krijgt ze al wel een 'structuur'.  Verder is het misschien een idee wanneer zij in het mandje in slaap valt het mandje op haar kamer te zetten zodat ze alvast wakker wordt op haar kamertje overdag? Ik hoop dat het werkt, veel geluk :)

Onze dame van 2,5 week probeer ik na elke voeding op haar eigen kamer te leggen. Soms lukt het, soms niet. Als ze wakker wordt dan verschoon ik haar eerst en geef haar dan voeding. Dan ga ik nog even spelen/knuffelen/praten/muziek luisteren met haar en zodra ze weer moe begint te worden dan leg ik haar in haar bedje. Knuffel erbij, kus op dr hoofdje en muziekje aan. Als ze dan protesteert en gaat huilen haal ik haar weer op en ga weer spelen/knuffelen etc tot ze weer moe wordt en weer in bed leggen. 

Je zou kunnen beginnen met overdag haar met het mandje in dr bedje te leggen.  Doe dit totdat het goed gaat en leg haar dan af en toe zonder mandje in bed. Dit kun je dan met de tijd afbouwen.Mijn dochter viel altijd bij mij in slaap overdag en heb haar steeds slapend weggelegd. Toen ze 11 weken was wilde ik dat ze in dr bedje zelf in slaap zou vallen overdag. Dat heeft me wat tijd gekost maar lukt nu wel. Ze is nu 12.5 week. Ik kan je het boek baby in droomritme van Stephanie Lampe aanraden. Staat veel in over slaapcyclus en wakkertijd. Maar ook veel andere handige tips. Het heeft mij hier erg goed geholpen. 

Mijn dochter is bijna een maand, Wanneer mogelijk leg ik haar na de 2e fles s'ochtends in bed (tussen 10 & 11). Zodat ze met het middagslaapje straks gewend is in bed te liggen. Voor de rest ligt ze in de box en soms op mijn borst te slapen. Na de laatste fles (tussen 22 en 23 uur) gaat ze weer naar bed. Heb haar in het ledikant, op haar eigen kamer. 

Ons kindje sliep iedere x in zn eigen bedje, tot hij een maand oud was en dat overdag ineens niet meer wilde! Met dezelfde tips als hiervoor genoemd gaat t nu weer wat beter. Op t cb gaven ze aan hem ook wel even te laten huilen, vond ik echt verschrikkelijk maar heeft hij vaak wel even nodig, jengelt zichzelf dan in slaap. 

Wij hebben ons zoontje vanaf het begin elk slaapje in zijn eigen bedje laten doen. Eigenlijk vanaf begin wel goed gegaan. Hoewel er ook fases zijj geweest dat het wat minder ging. Wij hebben vast gehoiden aan een vaste structuur, ook in die mindere fases. En ja, dat is soms pittig. Maar wij hadden er op die manier al heel snel een goed ritme in zitten wb voeding en slaap. Als het een keertje niet lukte, weer terug naar boven, speentje er in, knuffel goedleggen, kus op het hoofd en weer naar beneden. We hebben wat trapgelopen haha! Laten huilen hebben we de eerste weken nog niet gedaan, vond ik hem echt te klein voor. Mijn moederhart trok dat toen nog noet. Later toen hij wat ouder was ( schat n week of 10), hebben we dat wel af en toe gedaan en dat hielp echt wel goed. Na n minuut of 4,5 was hij stil en sliep als een roosje ?.Heb ook gehoord van het boek baby in droomritme. Heb het zelf niet, maar hoor zeer positieve geluiden erover, dus misschien het proberen waard. En ach, het komt allemaal wel goed. De ene baby heeft het sneller door om op eigen kamertje of bedje te slapen dan de andere, maar er is er geeneen die met de 18 nog beneden in de box slaapt! ?succes!!

Laten huilen vond ik in het begin ook moeilijk hoor.. maar soms heeft mijn dochtertje het ook even nodig voordat ze in slaap valt. Zodra het huilen een ernstige toon begint te krijgen of ze begint te krijsen dan troost ik haar wel direct. Beetje jammeren en zeurderig huilen doe ik niet zo heel veel mee.

Terug
Bovenaan