Wanneer overdag in bedje

Mijn tip; doe het wanneer jij denkt dat ze er klaar voor is. En wanneer dat dan is,  is lastig uit te leggen.  Ik had op een moment dat ik er echt klaar mee was dat ze bij ons op de kamer sliep. Zaterdag hebben we om 8uur sochtends haar bed omgezet.  Ze sliep als een roos. Ik verschoond haar luier wel altijd al op haar kamer.  De avond een nacht vond ik helemaal spannend maar ook toen heeft ze heel goed geslapen.  Beter dan wanneer ze bij ons lag een ik heb ook heerlijk geslapen.  In het begin wel snel weer naar haar toe als ze huilde zodat ze wist dat ik in de buurt was. Ze is nu 9 weken en de eerste weken wilde ze overdag ook niet in haar bed slapen.  Toen liet ik haar in de wagen beneden in de woonkamer slapen.  Snachts sliep ze wel in haar eigen bed.  Dit langzaam uitgebreid naar overdag eens een keer.  Eerst nog met radio aan zodat ze wat geluiden hoorde maar steeds vaker en meer slaapjes deed ze in dr bed.  Nu sinds een week dat ze savonds rond 20 uur ook naar boven gaat om te slapen. Mn ouders paste op een die was ook vergeten te zeggen dat ze savonds beneden in de wagen sliep.  Kwam thuis en mevrouw lag boven heerlijk rustig? soms ook goed als andere het doorbreken. 

Hoi,Mijn zoontje heb ik tot hij 9/10 weken was de hele dag in mijn armen laten slapen of in de draagdoek, hij wilde niet in de box, kinderwagen of bed. In de nacht wilde hij trouwens wel op zijn bedje slapen bij ons op de kamer. Sinds een dikke week probeer ik hem in de middag op zijn bedje te laten slapen en dat gaat goed.Een baby tot 6 maanden snapt het in slaap huilen niet, cb zei dat dit ook ten koste van de hechting kan gaan en onze wijkverpleegkundige zei dat we beter nog konden genieten van het knuffelen, de tijd dat ze niet meer willen komt veel te snel! Ook las ik een onderzoek dat baby's die zo'n 10 uur per dag gedragen worden 50% minder huilen dan kinderen die 8.5 uur of minder worden gedragen. Je moet je vooral goed voelen bij wat je doet en het moet werken voor je baby. Jij kent je meisje het beste en zal snel genoeg merken of het op bed leggen nu wel of niet bij jullie past op deze leeftijd. Daar kan geen advies tegenaan. Succes!

Bedankt voor jullie tips. Het plan om t mandje eerst in haar bedje te zetten had ik ook bedacht. Maar ik ga t knuffelen wel erg missen en even gluren hoe lekker ze ligt. Heel soms ben ik er klaar mee en dan denk ik ga maar lekker boven liggen. Maar doe t nooit. Mijn man wil haar in de nacht ook op haar eigen kamer. Maar ik vind t zo nog wel handig. Ze huilt in de nacht eigenlijk nooit. Ze slaapt goed.  Soms wat onrustig en dan hop t tutje erin.  Ik ga s kijken of dat boek ik de bibliotheek te verkrijgen is

Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Ook wat het laten huilen betreft. Het CB gaf ons dat ook als tip maar ik kan daar echt niet tegen. Gaat toch tegen je gevoel in. Ik heb dit dus ook nooit gedaan. Dat boek is idd fijn vooral de wakkertijden heb ik veel aan gehad. 

Terug
Bovenaan