wanneer overstappen op 1 slaapje overdag?

A

Anoniem

Guest
Natuurlijk is het voor alle kindjes verschillend, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wanneer je ongeveer over zou kunnen stappen op 1 slaapje per dag. Mirne slaapt ongelofelijk onregelmatig, soms 2.5+2 uur en soms 1.5+0.5 uur. Maar de laatste tijd wil ze haar ochtend slaapje niet om half 10 maar pas om 11 uur... dus ik zat ineens te denken dat ze misschien wel kan gaan overstappen, binnenkort.

Wat jullie?
Barbara (mv Mirne, 15/7/06)

Wieteke wordt over 3 weken 1 jaar en slaapt sinds deze week nog 1 keer op een dag.
Ik heb twee weken lang geprobeerd om haar nog 2 keer op bed te leggen, maar ze bleef twee weken lang 1 slaapje wakker. Daarom ben ik nu maar overgestapt op 1 slaapje. Ze geeft het zelf heel duidelijk aan. Ze slaapt nu altijd rond 12.00/ 12.30 uur en dan zo'n 2 - 2,5 uur achter elkaar.
Ik vond het zelf een beetje vroeg, dat ze nog maar 1 keer sliep, maar Wieteke is altijd een wakker kind geweest en ik heb ook gelezen dat kinderen rond hun eerste verjaardag nog 1 keer slapen op een dag.
Hier dus ook nog 1 slaapje, maar gelukkig wel een hele lange.

Groetjes,
Geeske & Wieteke (15/0/06)

Lorenzo slaapt meestal 'smiddags van 1tot ong.3 uur
soms slaapt hij 'smorgens ook nog een keer van 10 tot12
maar dan gaat hij 'smiddags vaak weer wat later
het is hier momenteel dus heel wisselend

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hier ook niet echt duidelijkheid, Ivar slaapt soms zelfs nog 3x op een dag, als hij wat in te halen heeft, meestal 2x, en soms ook 1x (dan blijft hij gewoon wakker en gaat op een gegeven moment brullen

Groetjes Jenneke

elise is nu bijna 13 maanden en slaapt sinds kort nog een keer op een dag
ze slaapt nu van half een tot sosm wel 4 uur maar meestal tot een uur of drie

groetjes saskia

Misschien een rare vraag, maar ik lees hier dat de meeste kindjes 's middags slapen en dan echt een paar uur.
Slapen ze dan altijd in hun bedje (ik bedoel, zijn jullie dan elke dag thuis?)
Ik ben eigenlijk elke middag wel op pad, en dan slaapt Fabio wel in de auto, of in de kinderwagen. Maar hij slaapt nooit 2,5 uur achter elkaar.

Groetjes van Cissy

ik ben bijna altijd 's middags thuis als elise gaat slapen zij slaapt nml niet in de kinderwagen

als ik weet dat ik 's middags weg ga leg ik haar 's morgens in bed
maar als het moet kan ze ook de hele dag wakker zijn als we een dag uit gaan doet ze een slaapje van nog geen half uur in de wagen en dan is ze daar ook tevreden mee en gaat ze 's avonds extra vroeg naar bed

groetjes saskia

hoi,
ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik wanneer kaylin moet slapen thuis ben.
Dit omdat ze in een auto of kinderwagen niet de rust krijgen die ze in hun eigen kamer wel krijgen.
Kaylin slaapt al vanaf haar geboorte erg weinig.
Vanaf 10 maanden slaapt ze nog maar 1 keer overdag en dat is vaak van 11.00 uur tot 12.30 uur soms langer soms korter.
Groetjes sylvana

Terug
Bovenaan