wanneer overstappen op 1 slaapje overdag?

Een paar weken voor zijn 1e verjaardag sliep Tijs aan het eind van de middag niet meer. Toen ben ik gaan proberen om hem 's ochtends wat later op bed te leggen. En dat ging eigenlijk meteen goed. Sindsdien slaapt Tijs 1 keer op een dag. De ene keer 2 uurtjes en de andere keer 3 uurtjes, ligt eraan hoe laat hij 's ochtends wakker is.

Groetjes,
mv Tijs

Siebe is ook overgegaan op 1 slaapje per dag rond zijn eerste verjaardag. Meestal gaat hij ergens tussen 12 en 13 uur naar bed en slaapt dan 1,5-2 uur. Soms, als hij 's nachts veel wakker is geweest leg ik hem al rond 11 uur in bed en is dan vroeg in de middag al wakker, maar toch blijft het dan bij 1 slaapje. Hij gaat wel om 18.30 uur in bad en ligt er meestal om 18.45-19.00 in en valt dan als een blok in slaap.

En Cissy, ook Siebe leg ik sinds hij ongeveer een maandje of 8-9 is gewoon in zijn bedje te slapen, omdat hij, zoals al eerder beschreven is, dan toch de beste rust krijgt. Als hij al eens een dagje ergens mee naar toe gaat, slaapt hij ook nooit de tijd die hij in bed slaapt, maar hooguit een half uurtje. Maar zolang Fabio het er goed bij doet, waarom zou je het dan veranderen, toch?

Groetjes Fonske.

Het ene kind is het andere niet; de een kan veel hebben den andere niet. Froukje slaapt het best in bed; onderweg in de auto/kinderwagen/... slaapt ze echt niet goed. Veel te kort... Een poosje geleden begon ze overdag minder te slapen: twee keer op een dag een uurtje. Maar dan was ze aan het einde van de dag moe van zo weinig slaap dat er vaak een derde slaapje van een uurtje bij kwam. Dus zijn we overgestapt naar 1x slapen om 12u. Eerst was ze wel wat moe; het was een heel end om vol te houden ineens natuurlijk tot 12u. Maar na een paar dagen ging het heel goed en hoort ze ongeveer 2,5u te slapen.Maar ja toen kwam er een tandje en nu zijn er al   kiezen onderweg en tja... (En laatst de BMR prik gehad; nu slaapt ze juist weer meer en twee keer op een dag...)
Groetjes, Esther

Effe nog voor Cissy: Groot gelijk heb je!  Zo onregelmatig als Mirne slaapt ga ik niet de hele dag aan passen aan wanneer Mirne slaapt, dan kom ik nooit meer ergens omdat ik altijd zit te wachten of zij al moe is of juist wakker wordt.
Mirne zit 4x per week op de creche, daar slaapt ze altijd in bed (ook altijd op andere tijden). En de drie dagen dat ze thuis is slaapt ze vaak 's morgens nog wel in bed, terwijl we dan 's mdidags vaak wat gaan doen. En inderdaad... dan slaapt ze maar heel kort. Half uurjte hier of daar, in de auto of in de wandelwagen. Maar af en toe minder slapen is niet dodelijk hoor :) Dat haalt ze 's nachts makkelijk weer in.  

Vandaag weer pas om half 12 haar 'ochtend'slaapje gestart. Ik ga maar eens kijken of we er 1x van kunnen maken. Morgenochtend op de creche maar eens suggereren.

Dank voor de adviezen en ideeen.
Barbara

Lucas ging eigenlijk nog altijd 3 keer naar bed. Hij is om 6.00 uur wakker voor zijn flesje en dan leg ik hem nog even terug en meestal slaapt hij dan nog 45 minuten en als hij niet slaapt dan kletst of speelt hij wat.

Om 09.00 uur is hij moe en dan leg ik hem weer weg, maar meestal slaapt hij dan maar 45 minuten tot een uur.

Om 12.00 uur een boterham en melk en dat slaapje daarna, daar zit hij niet meer op te wachten. Ik probeer hem nu dan om 14.00 uur weg te leggen in de hoop dat hij dan 2 uurtjes gaat slapen, maar meestal hoor ik hem al weer na een dik uur.

En dan gaat hij s avonds tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed tot de volgende morgen 06.00 uur.

Ik ben ook op zoek naar een goed schema en vind dit best wel lastig. Ik vind slapen erg belangrijk, maar moet ook eerlijk toegeven dat ik liever heb dat hij 1x lang slaapt als 3x per dag een dutje van 45 minuten.

Zijn jullie kindjes ook van die vroege vogels, die ook om 06.00 uur al zo enthousiast in hun bedje staan en niet meer willen slapen?

Terug
Bovenaan