Wanneer ovulatie?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hallo allemaal, </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben nieuw hier op dit forum aangezien mijn vriend en ik sinds een paar maanden hebben besloten om voor een kindje te gaan. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Toch kom ik ergens niet helemaal uit en word er een beetje gek/onzeker van  Ik zal bij het begin beginnen; </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Normaal gesproken heb ik altijd een regelmatige menstruatie, 28, 29 dagen. Nu sinds augustus een beetje anders als normaal. 28-32 dagen Mijn laatste menstruatie begon 14 sept. (Terwijl ik m 10 aept verwachtte) met bruin bloed en een heel klein beetje rood bloed tussen door. Na een paar dagen was dit over, 2 dagen niks en toen weer een paar dagen alleen maar bruin bloed. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben sinds deze maand begonnen met ovulatietesten van sensitest, de dipsticks om een beetje inzicht te krijgen aangezien ik mijn eisprong nooit bewust voel. Ik ben begonnen met testen op 24-9 (dus dag 11?) Maar tot nu toe bijna elke dag een heel licht streepje links en meer niet. (Nu dag 21) </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Nu mijn vraag:</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Heb ik mijn eisprong gemist met testen, kan ik mijn eisprong nog krijgen of kan het zijn dat ik geen eisprong heb/krijg deze maand? </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Kan het dat je nog een eisprong krijgt na dag 21? </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Bedankt alvast voor alle ervaringen en adviezen! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Groetjes kleintje</p>
 
Hoi. Eigenlijk kun je hier geen antwoord op krijgen waar je iets aan hebt. Alles kan namelijk, hoe vervelend het ook is. Ik begrijp je hoor! 
De testen kunnen te licht zijn voor je, je kan je eisprong op de 10de dag hebben gehad of deze maand niet of na dag 21! Hier heb je niks aan nee...:(
Heb je om de dag sex gehad? Dat is het enige waar je invloed op hebt dus dat kun je goed doen, verder echt afwachten en op de 32ste dag testen. 
Succes!! 
 
Bedankt voor je reactie! Vanaf dag 10-11 proberen we zoiezo om de dag of vaker sex te hebben. En testen op dag 32? Waaraan zou je dat kunnen uitrekenen/zien? 
Sorry het is nog heel nieuw voor me met die testen en ben een beetje in de war doordat ik nu wat onregelmatiger ben sinds 2 maanden. 
Groetjes kleintje
 
Hallo kleintje,
denk inderdaad dat het vooral afwachten is. Ik zit ook in zo’n situatie.
26 augustus gestopt met de pil. Eerste maand na 31 dagen 1 dag ongesteld. Ik wilde eigenlijk nog niet met ovu testen aan de gang, maar vorige week zondag en maandag wat steken gehad en toch maar wat testen aangeschaft. Meteen getest en een hele duidelijke streep, maar was pas dag 10.. wel gelukkig zaterdag sex gehad. 
Toch maar blijven testen want had m pas vandaag verwacht, maar telkens witter dan wit zelfs vandaag.. voelde vanochtend wel wat krampen in mijn onderbuik, mja toch eisprong of innesteling? (Zou dan dag 6 na ovulatie zijn) ik snap er niets meer van kan ik je vertellen. Wil heel graag een zwangerschapstest doen, maar laat ik maar tot volgende week maandag wachten, dan zijn er 14 dagen om.
hoe is het bij jou inmiddels?
 
Hoi,
Gelukkig ben ik niet de enigste die het af en toe wat verwarrend vind allemaal haha. 
Ik heb de ovulatietesten van sensitest gebruikt deze maand en elke dag geeft hij tot nu toe een héél licht streepje, behalve afgelopen vrijdag (dag 29).. dit was er een waarvan ik dacht; ja, er staat wel echt iets maar nog niet zo donker als de controlestreep.
Gisteren getest met mn laatste sensitest test en die van de kruidvat gehaald omdat ze niet meer op tijd binnen kwamen voor dit weekend. Dus ook voor de vergelijking allebei eentje tegelijk gedaan. Allebei zelfde resultaat:  weer dat ienieministreepje.. 
Nu ben ik heel benieuwd of ik op dag 29 een eisprong heb gehad ofniet, en of ik dan over 2 weken mijn nod heb. Of dat het steepje niet genoeg/te kort was als eisprong en dat ik dan waarschijnlijk dinsdag ongesteld word. 
Ik voelde vorige week ook af en toe wat "krampen" of een soort spierpijn links of rechts van mijn blaas zeg maar. Vooral als ik moest hoesten of niezen, haha 
 
Ik dacht ik ga toch ook maar aan de slag met ovulatie testen, heb ze even ingeslagen van de action.
Zit nu op dag 16 en had gisteren en nu ook af en toe wat steken onderin mijn buik. Dus ik verwachtte een hele positieve ovulatie test  maar heb een heel dun streepje. Tja nu weet ik dus eigenlijk nog niks toch?
Eerste cyclus was 23 dagen, de 2e keer 32 dagen.. Zit nu dus op dag 16, maar het kan dus zijn dat hij al geweest is of dat hij nog komt?
Volgens mijn app zou hij tussen afgelopen zaterdag en woensdag moeten zijn  maar als hij nog tussen nu en woensdag moet komen zou het streepje dan niet al dikker moeten zijn?
Pfff ingewikkeld zeg die tests
 
Ik dacht ik ga toch ook maar aan de slag met ovulatie testen, heb ze even ingeslagen van de action.
Zit nu op dag 16 en had gisteren en nu ook af en toe wat steken onderin mijn buik. Dus ik verwachtte een hele positieve ovulatie test  maar heb een heel dun streepje. Tja nu weet ik dus eigenlijk nog niks toch?
Eerste cyclus was 23 dagen, de 2e keer 32 dagen.. Zit nu dus op dag 16, maar het kan dus zijn dat hij al geweest is of dat hij nog komt?
Volgens mijn app zou hij tussen afgelopen zaterdag en woensdag moeten zijn  maar als hij nog tussen nu en woensdag moet komen zou het streepje dan niet al dikker moeten zijn?
Pfff ingewikkeld zeg die tests
 
Ik dacht ik ga toch ook maar aan de slag met ovulatie testen, heb ze even ingeslagen van de action.
Zit nu op dag 16 en had gisteren en nu ook af en toe wat steken onderin mijn buik. Dus ik verwachtte een hele positieve ovulatie test  maar heb een heel dun streepje. Tja nu weet ik dus eigenlijk nog niks toch?
Eerste cyclus was 23 dagen, de 2e keer 32 dagen.. Zit nu dus op dag 16, maar het kan dus zijn dat hij al geweest is of dat hij nog komt?
Volgens mijn app zou hij tussen afgelopen zaterdag en woensdag moeten zijn  maar als hij nog tussen nu en woensdag moet komen zou het streepje dan niet al dikker moeten zijn?
Pfff ingewikkeld zeg die tests! 
 
Terug
Bovenaan