Wanneer ovulatietest doen?

<p>Hoi dames,</p><p>Even een vraagje. Wanneer doen jullie een ovulatietest? Ik weet dat het niet met je ochtendurine moet doen, maar welk tijdstip is het best om te testen.</p><p>Groetjes</p>
 
Hoi hoi,
Ik heb ook ovulatietesten gebruikt om zwanger te worden van ons 2e kindje.
Omdat ik vaak een heel lange cyclus had/heb begon ik vaak op dag 10 met testen. Het vergt wel een hoop geduld hoor.. 
Meestal rond een uurtje of 11 s’morgens.
De meeste testen raden ook aan om niet met ochtend urine te testen, maar ergens tussen 10 en 16. Maar dan wel elke dag ongeveer op dezelfde tijd.
Ik gebruikte de goedkope testen van Sensitest en had ter controle altijd een doosje digitale testen in huis.
Ik wens je heel veel succes! En hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben.
Groetjes Siska.
 
Mocht je digitale ovulatietesten van cb gebruiken, die kunnen / mogen wel met ochtend urine! Werkt voor mij perfect. Ivm zou ik niet weten hoe ik ergens gedurende de dag zou kunnen testen..
 
Ik had gewoon een tijdstip uitgekozen waarop ik elke dag thuis was om te testen. Het komt niet op een uurtje vroeger of later hoor, maar wel handig ook voor jezelf om een vast moment te kiezen. In mijn geval eind van de middag wanneer ik uit mijn werk kwam. Wat vooral belangrijk is, is dat je voor het testen niet te veel hebt gedronken, zodat er geen overtollig vocht moet worden afgevoerd dat de hormonen in je urine verdunt!
 
@ ananasss dat is waar ik ook tegen aan loop. Ik zie het niet zo zitten om op het werk te testen. Daar is weinig privacy. Goed om te weten dat die van cb ook met ochtend urine kan
 
Ik doe het zelf altijd savonds.. en dan zo'n 4 dagen voor mn verwachte eisprong. Als je cyclus niet altijd hetzelfde is zou ik al wat eerder beginnen. 
Persoonlijk let ik niet op hoeveel ik drink ik doe gewoon hetzelfde als altijd maar ik weet dan ook dat bij mijn positieve ovu test het streepje nooit zo donker is als de teststreep! 
Hoe vaker je de testen doet hoe beter je ze kunt lezen. En niet na je piek denken dat seks geen zin meer heeft! De keer dat ik 1x seks had de dag dat mn piek was geweest werd ik zwanger!
 
Terug
Bovenaan