Wanneer pap fles en hapjes?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben even benieuwd wanneer andere mama's beginnen met een pap fles. </p><p>Mijn zoontje is vandaag 4 maanden oud ? en krijgt 4 flessen van 180 + 6 schepjes voeding. Binnenkort wíl ik langzaamaan beginnen met oefen hapjes. Ik heb gelezen dat je t beste met groente hapjes kunt beginnen.</p><p>Hoe doen jullie dit? Zijn schema is fles om 7.00 - 11.00 - 15.00 en 19.00 rond 20.30 op bed. </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. </p><p>Groetjes! </p><p> </p>

Hoi hoi. 

Toen onze man ongeveer 4 maanden was zijn we ook begonnen met oefenhapjes eerst groente dit gaf ik rond 17 uur. Hij vondt het direct lekker. Ging meteen goed en niet veel later ook fruit erbij gaan geven. 
Ik heb nooit en nu nog steeds niet een pap fles gegeven en hij is nu 11 maand.

Mijn zoon is ruim 4 maanden nu en heeft vandaag zijn eerste groente hapje gehad... Een potje worteltjes van Olvarit. Hij vond het echt niet lekker. Flink kokhalzen en daarna kwam er een deel van zijn flesje uit. Morgen weer proberen maar nu alleen nog maar een paar hapjes proberen en dan zien we met 6 maanden wel of we een voeding weg kunnen laten. 

wij zijn met 4 maanden met groente begonnen. Hij krijgt nu met 5 maanden een groente hap en een fruithapje. Sochtends meestal groente en savonds fruit. Sochtends eet ie wat beter. Papfles doen wij niet. Hebben we bij de oudste ook niet gedaan.

Wij zijn met 4 maanden begonnen met hapjes. Ik ben begonnen met peer. Ik gaf 2 maal daags een paar hapjes en dan 3 dagen lang dezelfde smaak. Als 2e smaak heb ik wortel gedaan. Ik wisselde groente en fruit af. Ik weet dat het niet aangeraden wordt op die manier, maar hij is nu 9,5 maand en vindt echt alles lekker. 
Een papfles met rijstebloem heb ik met 5 maanden geprobeerd. Hij vond het heerlijk, maar raakte ervan verstopt. 

Wij zijn ook met 4 maanden begonnen, we hebben eerst alle groenten soorten gedaan die in de 4 maanden potjes zitten.  Het was 1 hap raar en vervolgens at hij het liefst hele potje leeg. Dus geef nu savonds een half potje. Fruit zijn we ook mee begonnen, dit gaat ook goed. Vanaf 5 maanden (dat is over ruim een week) gaan we proberen sochtends fruit savonds groenten.   Overigens zijn laatste en eerste fles pap.  We hebben een vrij hongerige baby en hier mee is hij voldaan.  Sinds een week houden we ook de schema aan van 7,11,15,19 en dan 22.30  krijgt 5 x 180+6   (Nu schopt hij al 2 dagen roet in t eten door in eens te slapen tot 8 uur ?)

Wij hebben vrijwel meteen fruit en groente gegeven. Sochtends fruit en savonds groente. Papfles hebben we hier nooit gedaan. Wij vonden dat overbodig, hij kreeg genoeg binnen en je hoort vaak dat ze er verstopt van raken.

Hier ook begonnen met 4 maanden. Alleen groente gedaan. Alleen was dit geen succes, ze kreeg veel last van kramp en zijn er dus direct weer mee gestopt. Met 6 maanden hebben we het weer geprobeerd en toen ging het goed! 

Mag ik vragen waarom je een pap fles wil geven? 

Terug
Bovenaan