Wanneer pap fles en hapjes?

Hoi,
Spannende periode is dat weer he :)
Een papfles met granen mogen ze vanaf de 6 maanden.
Persoonlijk ben ik niet van rijstebloem dus hebben we dat ook niet gebruikt. Pap zijn we gaan gebruiken om de extra voedingsstoffen die er in zitten en de energie die ze verbruikte op die leeftijd. Ook om de opbouw naar granen te doen.

Er zijn veel meningen over het geven van hapjes. Je zal ook vast een reactie krijgen dat je pas met 6 maanden moet beginnen omdat dan de darmen pas gerijpt zijn en dan volgens rapley methode.
Hierbij doen wat voor jezelf goed voelt.

Wij zijn begonnen met 4 maanden en een beetje. 1e hapje was gepureerde wortel wat ik in ijsblokjes heb ingevroren.
Dit gaven we na de middag fles omdat het oefenhapjes zijn en fles de hoofdvoeding is.
Na 1,5 maand zijn we ook fruit gaan geven. Onze dochter at zo goed dat we al snel wat zijn gaan uitbreiden. Ze vond hapjes toen ook lekkerder dan een fles.
Met 6 maanden ook beetjes aardappel en pasta eraan gaan toevoegen.

Wij zijn met 4 maanden begonnen met oefenhapjes. Omdat wij een heel hongerig mannetje hadden die echt aan z'n max qua flesvoeding zat, zijn wij vrij snel over gegaan naar zowel groente als fruit op een dag geven. Van beide steeds een beetje en dan wel dezelfde smaken een paar dagen volhouden. Zo kokhalsde hij de eerste keer dat hij wortel at, at hij dit de 2de dag twijfelachtig en op de 3de dag smulde hij er van. Zo zijn we steeds meer smaken gaan introduceren. Wij hadden op die leeftijd exact hetzelfde schema als jullie maar dan met rond 09.30 uur fruit en rond 17.00 groente. 
Een papfles zijn wij pas met 6 maanden mee begonnen omdat we hem geen rijstebloempap wouden geven.Puur vanuit de overtuiging dat rijstebloem een vulmiddel is en geen voedingsmiddel maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn. 

Bedankt voor alle reacties! 
Het is inderdaad weer een nieuwe mijlpaal. Wat worden ze dan snel groot he! 
Geen idee waarom ik een pap fles zou moeten geven. Ik weet niet echt wat de meerwaarde is maar zie het altijd in de winkel staan vandaar de vraag :) 

Terug
Bovenaan