Wanneer peuter vertellen?

Dank jullie wel voor het delen van jullie idee en ervaring, heel fijn om te lezen hoe jullie dit hebben ervaren. Ik ben er nog niet over uit. Sowieso wil ik een boekje bij de bieb halen over een baby in de buik of een broertje of zusje erbij, en ik denk dat ik na de echo beslis wat we doen.

Wat hierboven ook al gezegd is, voor een kind van 2.5 is een baby in de buik heel abstract. Op die leeftijd snappen ze dat nog niet goed en besef van tijd hebben ze niet. Zeker niet in de toekomst. Ik zou wachten tot de buik echt zichtbaar is. Al die maanden wachten is voor een peuter een eeuwigheid. Ook zeker als het nog een spannende tijd is, zou ik de peuter er nog even niet van laten weten voor je in de wat zekerdere periode zit. Als het niet goed blijkt te gaan is het confronterend wanneer je peuter maar naar die baby in je buik blijft vragen. 
Maar goed, je moet zelf weten wat goed voelt en daar zou ik dan gewoon maar naar luisteren :)
Succes met je zwangerschap en veel geluk gewenst. 

Is heel persoonlijk natuurijk. Stel de vraag aan jezelf en welk antwoord krijg je? Onze dochter hebben we het nooit gezegd die zag me en zei; jij hebt een baby in je buik. Toen wist ik het zelf nog niet eens. 

Onze tweejarige (rond z'n verjaardag) pas verteld met 20 wkn. Was prima. En zelfs toen was't nog heel lang wachten voor 'm. 8 wkn lijkt me vroeg, zeker als je bang bent voor een miskraam, hoe moet je dat dan weer uitleggen... Maar idd, tis heel persoonlijk, dus doe wat goed voelt 

Terug
Bovenaan