Wanneer pizza eten?

Hoi,

Je komt er maar op 1 manier achter gewoon aanbieden.

Zelf heb ik nooit groente weggelaten. Omdat mijn dochtertje al zo weinig mocht wilde ik haar van groente zoveel mogelijk geven.

En door uit te proberen kom je er alleen achter of ze er last van hebben.

Mijn dochtertje eet alles bv ook graag rauw, snijbonen, paprika, komkommer, een stronkje van de bloemkool. Dit heeft ze liever dan een koekje als ze mag kiezen! Gek kind.

Dus lekker proberen wat hij wil. Er staat als ik het goed heb ook in het cb boekje een lijstje met wanneer ze wat mogen eten. Dat zijn de richtlijnen.

eet ze.
 
Hoi,

In principe mogen kinderen vanaf een jaar alles eten dus ook pizza en prei en ui enz.
Mijn dochter is nu twee en eet altijd met de pot mee dus ook pizza, friet of een warme broodmaaltijd enz. Alleen als we zoiets eten geef ik er wel bv een tomaat bij voor de extra vitaminen.

Groetjes Bertie
 
Hoi hoi,

Onze oudste dochter eet vanaf ongeveer 9 maanden volledig met de pot mee. Niet dat ze alles al lusten maar wel aanbieden zodat ze het kon proberen. Nu is ze 2 jaar en eet eigenlijk alles ( op rode groente na en nog een paar dingen niet) Een paar weken terug was ik op verjaardags visite bij een vriendin en daar lag brie op tafel. Mijn dochter wees er de hele tijd naar. ( kaaas kaas) Toen vroeg haar man of ze dit luste. Ik vond dat daar maar 1 manier was om er achter te komen dat was geven. Met als gevolg dat mevrouw het hele stuk brie op heeft.
Ik ben van mening dat ze alles moet en mag proberen. Zo leert ze haar smaak te testen. Ze lust dus ook eigenlijk alles. Ook als we eten en we eten bv rode kool ( wat ze nu niet lekker vind) bied ik het haar toch elke keer aan je weet maar nooit.

Veel succes en maak je niet te druk als ze een keer junk food eten ( Mac- en is soms erg lekker

groetjes
 
Hai,

Onze zoon heeft ook vanaf het begin van bijvoeden zo veel mogelijk verschillende dingen gegeten om de smaak te ontwikkelen.
Wat ik nog wel steeds doe; met pizza, patat en dat soort dingen, krijgt hij eerst warm eten. Ik vries altijd bakjes met eten in. Als ik dan minder tijd heb om te koken, weet ik in ieder geval zeker dat hij altijd een gezonde maaltijd binnen krijgt.
Ik vind Björn namelijk nog te jong om van patat of pizza een echte maaltijd te maken. Het vult toch wat minder waardoor ze toch weer eerder trek krijgen.
Ik haal dan een bakje uit de vriezer en hier krijgt hij dan tweederde deel van. Daarna krijgt hij nog wat patat of een stuk pizza. Hij vindt het ook allemaal hartstikke lekker. We zorgen er wel voor dat het warme eten dan op is voordat hij in de gaten krijgt dat er nog wat achteraan komt, want anders kunnen we het wel vergeten! (logisch)

groet,

Caroline
 
Terug
Bovenaan