Wanneer positekleding??

Hallo a.s. mama's,

Met name een vraagje (denk ik) aan de ervaren mama's. Wanneer zijn jullie voor t eerst positiekleding gaan dragen? Of zijn er 'nieuwe' augutusmama's die dat al doen? Ik kan alleen nog mijn lange shirtjes aan (ben zo blij dat die in de mode zijn) en er kan nog maar één gewone broek dicht.  Mijn andere broeken draag ik  met het bovenste knoopje open en een riem eromheen. Ik vind het alleen zo snel om  nu al (ben 15 weken zwanger) positiekleding te gaan dragen. Of is dat gewoon? Hebben jullie nog crea-bea tips? Ik ben niet bepaald handig op de naaimachine hoor!

Liefs en alvast bedankt,

Marian

hoi marian,

het verschilt per zwangerschap wanneer je begint met positie kleding, bij mijn eerste kon ik na drie maanden mijn eigen broeken niet meer aan en nu bij mijn tweede waar ik 11 weken van zwanger ben droeg ik al positie kleding met 6 weken.

toen ik voor de eerste keer weer mijn positie kleding aantrok zat ik op de zelfde maat als waar ik gebleven was met de  eerste en ben nu  pas bij 6 weken, ik draag nu dus al 5 weken positie kleding. waar je namenlijk ook rekening mee moet houden je moet geen beknelend gevoel krijgen van je eigen kleding want dan is het echt tijd om over te stappen op positie kleding.

ik hoop dat ik je voldoende geholpen heb.

groetjes tineke

Ik heb gisteren mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Ben nu 15 weken zwanger van mijn eerste, en voel al sinds het begin dat mijn broeken niet lekker zitten. De broek dat ik heb gekocht is een zwarte spijkerbroek van mamalicious met verstelbare elastikjes aan de binnenkant en die zit onderaan de toekomstige grote buik;-). Voor 30 euros heb ik de kommende maanden gewoon een super leuke en moderne  broek
Ook ga ik meer van dat merk kopen de kommende tijd - prijzen zijn een stuk goedkoper dan merken als Noppies en Queen Mum - en met nieuwe spullen in de winkels elke maand kan ik gewoon  de mode een beetje volgen. Ook ik heb veel tops en jurken die ik kan blijven dragen vanwege de modebeeld van afgelopen periode - super is dat!

Mor 74  

Heeey, hier wilde ik ook een topic over plaatsen; niet meer nodig dus.

Ik ben gisteren uitgebreid wezen shoppen voor positiekleding. M'n eigen spijkerbroeken zaten niet echt lekker meer. Bij de 1e zwangerschap was ik al een week of 16 voordat ik speciale kleding ging dragen. Nu ben ik pas 11 weken.
Ik heb ook wat buikbanden gekocht, zodat ik eventueel een overbrugging tussen broek en t-shirt kan maken met m'n eigen t-shirts. Die worden toch al snel te kort als je buik gaat groeien.
Was wel grappig; normaal gesproken koop ik vaak maar 1 of 2 kledingstukken tegelijk. Nu had ik  2 shirts, 1 bloes, 1 vest, 1 broek en 2 buikbanden! Doe eens gek... Maar ja, 't is gewoon nodig!

En eigenlijk zijn er geen regels voor; doe lekker wat je zelf prettig vindt. Zeker als het gaat knellen of als je de hele dag aan je shirtje loopt te trekken is het echt een verademing om positiekleding aan te trekken!

Veel plezier allemaal!

Jacoline.

Hallo!
Ik ben nu 16 weken zwnager en had 2 weken geleden mijn 1e zwangerschapsbroek aan. Wat een verademing! Heerlijk! Gisteren wezen schoppen bij Miss Etam, in de uitverkoop 2 broeken, 2 vestjes en 5 buikbanden gekocht voor 50,-! Ik kom zo de zwnagerschap wel door! Ik ben al behoorlijk dik, ik lijk op de 'normale' 6 maanden buikjes. Ik heb even gegoogeld, en wat blijkt; als je heel klein bent en niet te dik (ik ben 1.56 en woog 52 kilo) dan kan het kind nergens heen. Bij dikkere vrouwen kan het in de breedte, bij lange vrouwen in de lenge en bij kleine vrouwen alleen naar voren. Vandaar. Ik maak mij er maar niet meer druk om, het is zo! Veel succes allemaal!
Groetjes Nanna

ik heb met mijn eerste kindje altijd mijn eigen broeken gedragen en nu ook gewoon
heb altijd heup broeken aan
1 tip als je kleding gaat knellen dan maar overschakelen op zwangerschap kleding want dat is niet prettig
liefs mij

Hoi,
ik had bij de eerste pas met 17 weken positiekleding aan, maar nu moest ik er met 10 weken al aan geloven. Kon me van de eerste nog herinneren dat het toen echt een verademing was dus heb er nu niet te lang mee gewacht.
Het is maar net hoe snel je buik gaat groeien en waar je jezelft het prettigst bij voelt.

Groetjes cristerve

Hoihoi!

Geen ervaren mama maar toch..........ik draag al vanaf 6 weken zwangerschapsbroeken...........mijn darmen zijn zo onder de indruk van alle hormonen dat ik plaatselijk al erg dik ben. (mensen schatten me op zo'n 4,5 maand....), dus ik had zoiets van dat het wel comfortabel moet blijven, knellende broeken is zoiets vreselijks dat ik niet langer heb gewacht.......

Groetjes Rimke

11 weken en 3 dagen

Terug
Bovenaan