Wanneer positekleding??

Hoi allemaal,
Ik heb een andere vraag. Kopen jullie nu ook al kleren voor na de bevalling? Ik heb geen flauw idee welke kleren je dan aan kunt. Zwangerschapskleding lijkt me dan te groot, maar je gewone kleren zijn wellicht nog te strak? Is het slim om nu al iets te kopen voor strakjes?
Ik kan op dit moment mijn eigen kleren nog aan, hoewel mijn truien wel wat kort worden, en blousjes niet meer dicht kunnen. Maar broeken enzo, krijg ik nog dicht, al kost het wel wat extra moeite.
Vind het eigenlijk wel jammer, want ik wil ook een buik! haha, ben nu 15 weken zwanger en vanochtend bij de verloskundige zei ze nog dat mijn buikje nog wel eventjes op zich laat wachten doordat ik van mezelf al bijna geen buik heb, en strakke buikspieren heb, altijd trots op geweest, maar nu vind ik het minder hihihi.

Nog een andere vraag. Waar koop je leuke zwangerschapskleding voor een leuke prijs?

Groetjes, Lieke

He meiden,

Goh wat een verschillen toch he. Ik had bij mijn eerste pas rond 22 weken mijn eerste positiebroek aan. Nu kan ik ook nog met gemak in mijn eigen kleiding en ben 14 weken. Toch zie ik zelf al duidelijk een beetje buik. Zal dit keer toch iets sneller te zien zijn denk ik. Ik had/heb altijd een hele platte buik gehad en een smalle taille. Die taille is wel al weg maar dat zie je niet. Zit netjes onder mijn t-shirt. Mijn buikspieren waren voor mijn eerste zwangerschap extreem strak/sterk. Nu geven ze toch al wat sneller mee. Ik weet nog dat ik toen met 7 maanden zwangerschap in een volle trein zat. Niemand zag dat ik zwanger was en ik kon dus mooi de hele rit staan. Daar baalde ik van zeg. Ik hoop nu wel op wat meer buik hahaha.

Tip: Voor na de zwangerschap is de eerste dagen een soepele joggingbroek wel fijn. Met de eventuele hechtingen wil je echt geen gewone broek aan. Je hebt best mooie sportieve strech broeken die sjiek vallen. En denk ook aan een paar lekker grote onderbroeken die niet knellen ( lekker charmant ).

dit is antwoord op de vraag van juf,

toen ik bevallen was van de eerste en na drie dagen weer mocht lopen stond ik er van te kijken dat ik nog een buik had, ik dacht kind eruit, buik weg maar zo werkt het niet na   je bevalling kan je nog rustig je positie kleding aan en dan langzaam aan ga je weer je gewone kleding dragen en als blijkt dat de positie kleding te wijd is en je gewone kleding te strak dan kan je altijd nog iets kopen.

maar ik zou niet nu al kleding gaan halen voor na de bevalling want je weet niet hoe snel het gaat of welke maat je erna zal hebben.

groetjes tineke

Volgens mij ligt het erg aan je kledingstijl en je bouw enzo hoelang je nog gewone kleding aan kan. ik heb sommige broeken die nog passen, rokken en jurken sowieso maar mijn spijkerbroeken niet meer. Dus heb ik die al uit de positiekleding doos geplukt. ik heb de vorige keer best snel positiekleding gekocht: de meeste moeten er toch aan geloven en dan kun je ze tenminste langer aan.

Na mijn bevalling heb ik inderdaad lekkere joggingbroeken gedragen en ook die enorme onderbroeken. zaten heerlijk. mijn buik was trouwens wel al snel weg hoor. was sowieso maar een kilo of 10 aangekomen. Nog een reden om niets te kopen: je weet niet wat voor weer het in augustus is. wie weeet krijgen we een echte zomer en wil je gewoon lekkere jurken aan: die zijn dan zo gekocht

Anne

Bij mijn eerste zwangeschap ben ik met een week of 18 positiekleding gaan dragen. Ik was in het begin van de zwangerschap een kilo of 5 afgevallen, waardoor mijn gewone kleding nog prima zat. Maar mijn gewone kleding begon echt lelijk te zitten bij mijn benen en ben daarom toen overgestapt op positiekleding.

Nu ben ik 1 kg afgevallen en zaten mijn spijkerbroeken bij 13 weken echt niet meer lekker en ik ben afgelopen week (15.5 weken) ook overgestapt op positiekleding voor alle overige kleding. Mijn buik groeit nu wel sneller, dus nu was het echt nodig voor mijn buik.

Groetjes,
Leeuwtje

En ik zou inderdaad ook nog geen kleding kopen voor na de bevalling. Je weet immers nu nog niet hoeveel kg je uiteindelijk aan gaat komen en hoeveel er na de bevalling af is. Ik ben in mijn vorige zwangerschap maar 7.5 kg aangekomen. In mijn kraambed heb ik buikgriep gehad, waardoor ik enorm was afgevallen. Een week na de bevalling woog ik dan ook 9 kg minder dan voor mijn zwangerschap. Echter omdat de buik nog niet weg was, zaten gewone broeken nog niet lekker aan mijn buik. Dus heb ik de eerste tijd nog positiekleding aangehad en ben ik na een paar weken voor nieuwe kleren gaan shoppen, aangezien ik maar 2 kg weer was aangekomen. Mijn oude kleding was dus allemaal te groot.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi allemaal,
Dankjewel voor de reacties op mijn vraag moet je nu al kleren kopen voor na de bevalling?
Eigenlijk moet ik nu wel een beetje lachen om mijn eigen vraag haha, want waar maak ik me druk om hihi, zullen de hormonen wel zijn!
Ik heb nog geen positiemode gekocht, want ik kan mijn eigen kleren nog aan met 16 weken zwangerschap. Wat ik erg jammer vind, want ik wil ook een buik! haha maar ik zal nog even geduld moeten hebben!

Succes met shoppen!
Lieke

Terug
Bovenaan