wanneer precies echo?

Om me heen zijn best wat mensen zwanger en lees ook hier dat sommige best vaak en snel een echo krijgen. De huisarts zei dat ze met 7/8weken een echo zouden maken maar de verloskundige wil niet eerder dat 9/10weken een afspraak maken. Vind dit best raar, we hadden er eigenlijk al een beetje op ingesteld.
Ben nu 6weken precies en willen het met kerst vertellen, had zo leuk geweest met foto's.
Wachten duurt zó lang, maar dat heeft iedereen denk ik wel.
 
Ha,

Dat verschilt per vk. Bij ons hebben ze geen echo apparatuur en krijg je een 10 wkn termijn (hoe ver je ben), 20 wkn onderzoek (kijken voor evt afwijkingen) en 30 wkn groei echo.
Bij een praktijk waar ze echoapparatuur hebben staan willen ze nog wel vaker echo's doen . Sowieso kan je met 7/8 wkn nog geen uitwendige echo doen, ligt het nog te diep. Dit is ook weer niet overal mogelijk.
Dus helaas je zal nog even moeten wachten voor je een foto van de kleine heb

succes
gr. Javo (31 wkn)
 
ligt inderdaad aan vk.
ik heb vanaf 7e week elke 2 weken echo.
as vrijdag met 26 weken groeiecho.
vanaf deze week 1x in de week een echo. dit komt door mijn medicatie
 
Het ligt aan de regio waar je woont(dus bij de verloskundige waar je aangesloten bent, en het echocentrum) Bij ons in de regio krijg je met 8 weken een 1e afspraak bij de VK en met 12 wk pas een echo daarna met 20 weken en thats it! ik vind het ook weinig.
 
Als je met 7/8 weken echo krijgt dan is er meestal medische reden voor. Bijv eerder een mk gehad. Meestal krijg je met 10 weken een echo, en daarna als je combinatietest laat doen met 12 nog een keer, dan met 20 weken een echo om te kijken of alles goed is. En volgens mij met 30 weken ook weer. Verder krijg je alleen extra echo's als daar medische reden voor is. Of als de vk een echoapparaat heeft.
 
Hey, toevallig heb ik vandaag gebeld voor mijn eerste echo. Eerst naar een verloskundige gewoon in mijn dorp. Maar ivm medicijnen moet ik naar het ziekenhuis. Ik kan daar gelukkig al volgende week maandag terecht. Ben er wel heel blij mee. Ik las ook dat sommige heel lang moeten wachten. Ik weet niet ook gelijk een echo krijg maar ze gaan iig even controleren! Ga jij naar het ziekenhuis voor de echo of naar een verloskundige in de omgeving??

Succes liefs Heleen
 
ik ga naar de verloskundige praktijk die bij ons in het ziekenhuis zitten. is voor ons het dichtstbij en had er verder een goed gevoel over. omdat we het toch lang vonden duren heb ik nog een andere gebeld, maar deze waren (vond ik) slecht/weinig bereikbaar. de echo staat gepland op 2 januari door de echoscopist (geen idee hoe je het schrijft) en een week later 1ste keer bij de verloskundige omdat ze zeker willen weten dat je 10 weken bent voor je bij de verloskundige komt. ja ik weet het niet, vind het wel een beetje raar. zit toch te twijfelen af en toe.
 
Ik loop in het ziekenhuis bij gyn en vk en had al heel vroeg (7 weken ong ) de eerste echo. Maar ik krijg bij elk bezoek een echo. Heb de laatste 2 weken geleden gehad en de volgende is 12 dec dan moet ik weer voor controle naar de gyn. Een week later heb ik de groeiecho (30 weken) dus mij hoor je niet klagen.

Ik denk alleen dat je je beter nergens op in kan stellen dan valt t alleen maar mee.

xx
 
Terug
Bovenaan