wanneer precies uitgerekend???????

mij n laatste menstr. begon 3 december, ben en ben 9 september uitgerekend dus nu 7 weken en een paar daagjes... (al krijg ik mail van jonge gezinnen met 6 weken :-()

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 2 december, maar ik heb een onregelmatige cyclus. Daarom heb ik ovulatietesten van ClearBlue gebruikt. Je ziet dan een smile op de dag vóór je eisprong. Daardoor weet ik dat mijn eisprong op 29 december was.
Bij een gewone cyclus van 28 dagen heb je je eisprong 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie. En 14 dagen na je eisprong ben je 4 weken zwanger (terwijl je pas 2 weken een vruchtje bij je draagt).
Ik heb dus eerst 14 dagen teruggeteld vanaf mijn eisprong, alsof mijn menstruatie dus begonnen zou zijn op 15 december. Vanaf die dag kan ik de weken tellen. Dus komende woensdag ben ik precies 6 weken zwanger.
Op internet kun je op verschillende sites de eerste dag van je menstruatie invullen en dan komt je uitgerekende datum er zo uitrollen.

Groetjes,
hvlily.

Ik heb het ook zo als jou berekend hvlily.
Bij de zwangerschap van mijn zoontje, dachten we ook naar aanleiding van de eerste dag laatste ongesteldheid dat ik 9 weken zou zijn toen ik een echo kreeg, het was alleen zo balen dat ze toen zagen dat ik 7 weken was.
Dan moet je weer echt terug in de tijd.

Nu hebben we ook gebruik gemaakt van ovulatietesten waardoor ik precies weet wat de dag van mijn ovulatie was.
Vanaf die datum ben ik de weken gaan tellen en dan nog eens twee weken cadeau dan kom ik nu op 4w 6d.

Ik heb ook nog nooit van die tien dagen eraf gehoord!!!

Weet wel dat mijn moeder het nog steeds een dwaas principe vind om te zeggen dat je 40 weken zwanger bent terwijl je er in werkelijkheid maar 38 echt zwanger bent.
Maar ja die heeft dan ook 40 jaar geleden de opleiding tot verpleegkundige gedaan dus die blijft nog een beetje hangen in vroeger haha

Terug
Bovenaan