Wanneer "kun" je het vertellen?

<p>Hoi dames, </p><p>Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, ik dacht volgens mij eigen berekeningen al 7 weken en een beetje te zijn maar het blijken er 6, wel een heel voorzichtig kloppend hartje gezien! </p><p>Nu wilden we het graag met kerst vertellen aan ouders en broer middels een kerstcadeautje, ik zou dan volgens eigen berekening 10 wk zijn maar nu dus 9, maar ik ben nog zo bang dat het mis kan gaan. Aan de ene kant zal ik ook dat dan graag met mijn ouders willen delen en steun bij ze zoeken, maar aan de andere kant wil ik ze niet eerst vrolijk nieuws vertellen om dan later weer met slecht nieuws te moeten komen. Nu hoop ik natuurlijk ontzettend dat alles goed zal blijven gaan en heb ik 17 December, nog voor de kerst, nog een 2e echo. Maar ik vroeg mij af wanneer is het zegmaar "veilig genoeg" om het de eerste mensen te vertellen en/of wanneer hebben jullie dit gedaan?</p><p>Oh en hoe kom je die weken door tot je het eindelijk van de daken mag schreeuwen? ? Pff wat gaat de tijd langzaam... </p>

Gefeliciteerd!!
meeste vertellen het bij de 12 weken, dan is de kans dat het "fout" gaat  een heel stuk afgenomen.
Geniet er van :) 

Hoihoi,
Gefeliciteerd! De kans dat het fout gaat is na de 12 weken sterk afgenomen. Bij ons wisten de ouders het al met 6 weken na een echo met kloppend hartje. Mocht het misgaan heb je toch mensen om je heen. Zo heb ik altijd gedacht. Doe wat goed voelt bij je! Er is geen regel dat het na 12 weken niet verkeerd kan gaan, zo bestaan er nog genoeg miskramen of doodgeboortes. Vertrouw op je lichaam en doe wat goed voelt. Succes en een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Gefeliciteerd!!
Vertel het wanneer je zelf wil. Wij hadden het ook na de eerste echo gedaan, dus met 6 weken ongeveer omdat we op zomervakantie gingen. Met het zelfde idee; als het mis gaat vertellen we het ook
2e echo was met 10 weken en daarna aan iedereen verteld zoals vrienden en werk. Ik zag toen geen reden in om 2 weken te wachten want we hadden toch geen controle meer daartussen

Heb het hier al meteen aan (schoon)ouders verteld, dus met 4-5 weken. Broers en zussen iets later, met 7 weken of zo. De rest vanaf 10 weken, maar toen had ik ook al 5 echo’s gehad ?

Ik heb mensen die dichtbij ons stonden het verteld na 2 goede echos, en daarna veel vrienden na 12 weken en op mn werk met ongeveer 14 weken.. doe wat goed voelt! 

Wij vonden het prettig om het onze directe familie en beste vrienden al eerder te vertellen. Mijn beste vriendinnen wisten het gelijk vanaf de positieve test, onze ouders en broers/zussen na de eerste echo. Ik vond het veel te moeilijk om het stil te houden en vond het ook fijn dat iemand het wist "voor het geval dat".
Daarnaast is de kans dat het goed blijft gaan (zeker na een goede echo) groter dan dat het mis gaat. Ik ben van het positieve uitgegaan :)

Leuk om het met kerst te vertellen. Zou ik ook lekker doen hoor als je al een 2e echo hebt gehad dan. Wij hebben met precies 7weken de 1e echo gehad toen hebben we het onze ouders en broers en zus gelijk verteld. Met 10 weken de termijnecho toen hebben we het aan goede vrienden verteld en toen langzaamaan steeds verder verteld.

Terug
Bovenaan