wanneer rijstebloem geven?

Ik weet dat je rijstebloem officieel met 4 maanden mag geven, maar nu hoor ik dat er mensen zijn die het veel eerder geven; 3maanden, 9 weken en zelfs 4 weken. Ben een beetje in de war door al deze verschillen. Ik vroeg mij wanneer jullie het gaan geven of gaven.

Anjuli
 
ik ben er ook met Noa met 3 maanden mee begonnen. dit in de hoop dat zij de nachten door zou slapen.

4 maanden is een advies, je kindje kan er namelijk wel darm krampjes van krijgen als je te vroeg begint. hier gelukkig geen last van dus ben het blijven geven.

je zou het kunnen proberen maar heeft je kindje genoeg aan de fles of borst voeding, of krijgt het krampjes van de rijstebloem, zou ik rustig wachten tot 4 maanden
 
ze is pas 3 weken, maar ik merk gewoon dat ze niet genoeg heeft aan haar voeding. Daar heeft ze in de avond dan last van, want overdag valt het wel mee. Ze krijgt nu 7 x 130, wat ik zelf wel veel vind voor haar leeftijd. Dat zit nog onder 1 liter, dus dan mag het nog. Ik ga morgen het CB bellen met de vraag of ik in de avondfles rijstebloem zou mogen doen.
 
Hoi Anjuli,
Het advies is idd 4 mnd maar als ze geen last hebben kan iets eerder ook, maar het cons.buro zal waarsch zeggen dat het nu nog niet kan / mag.
7 voedingen met een leeftijd van 3 wk valt reuze mee hoor, is volgens mij wel normaal.
Hoe zwaar is je kindje dan? Het advies luidt vaak 150cc voeding x lichaamsgewicht. Dus als ze 5 kg weegt, dan geef je 5x 150 = 750cc per etmaal. Per fles zou dit voor jullie dan 100cc of iets meer zijn, maar als ze hongerig is gewoon bijgeven, zolang je idd niet boven de 1 ltr uitkomt...
Je zou ook nog voeding voor hongerige kindjes kunnen proberen he !! (nutrilon Forte is dat).
 
ze heeft niet de hele dag door honger, maar het zijn bepaalde tijdstippen op een dag, 1 x keer in de late ochtend en dan 1 x keer in de avond. Voor de rest voor de dag moet ik haar af en toe wakker maken. Ik vind gewoon dat ze voor leeftijd al zoveel voeding krijgt, het is wel onder 1 liter. Ik weet alleen niet hoe het gaat wanneer ze minder flessen op een dag krijgt. Heb het namelijk al geprobeerd en dat gaat niet helemaal goed. Ik wil namelijk niet te vroeg beginnen met rijstebloem, zodat ze wel minder flessen drinkt.
 
Ik vind 3 weken ook wel erg vroeg. Je hebt kans dat de darmpjes dat nog niet kunnen verwerken met als gevolg dat ze krampjes krijgt. Waarom probeer je geen voeding voor hongerige baby's? Heb ik bij allebei mijn kinderen ook gebruikt. Worden ze niet dikker van, maar het verzadigd langer door de johannesbroodpitmeel die er in zit.
 
hey hey

mijn kleine spruit heb ik met ong 2,1 maand overdag johannes broodpitmeel gegeven word het iets dikker van en s'avonds voor het slapen beetje (2 theelepels) bambix(vroeger nutrix) voor 4 maanden kreeg ook het ide dat ie meer nodig had en de bambix indd voor het doorslapen wel zat mijn babe aan de omneo want had eerst last van de darmpjes.
maar zou niet eerder bambix doen dan indd nutrilon forte voor hongerige babes succes
 
Terug
Bovenaan