Wanneer samen erop uit?

Hallo,

Onze Senne is nu bijna twee weekjes oud en tot nu toe zijn we alleen nog maar rondjes met haar gaan wandelen. Nou begin ik zelf langzaamaan weer echt fit te worden en ook weer zin te krijgen om dingen te ondernemen. Bovendien begint ons leventje weer langzaam zijn oude vorm aan te nemen en moeten er weer een aantal taken gebeuren.

Nu vraag ik me af of ik haar gewoon al kan meenemen naar plekken waar het drukker is, bijvoorbeeld naar de winkel of op bezoek,  of dat  ik hier beter nog even mee kan wachten.  Vinden  die kleintjes  die  indrukken  juist fijn of raken ze snel overprikkeld? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Groetjes,
Dionne

hallo,
Ik zat met hetzelfde 'probleem' als jullie. Ik durfde in het begin joany nergens mee na toe te nemen sterker nog ik wou haar het liefste de hele dag laten liggen zodat ze zeker weten niet overprikkeld zou raken. Maar ja op een gegeven moment moet je inderdaad toch eens boodschappen enz doen en een keertje bij iemand op de koffie is ook wel weer gezellig. Dus haar meegenomen de eerste keer maar heel kort na de winkel en ze sliep gewoon lekker door. Daarna een keertje mee op visite alles meegenomen kinderwagen bak enz. In het begin merkte ik wel dat ze er wat onrustig van werd maar ze moest natuurlijk ook wennen nu gaat het goed ik let wel goed op haar vindt ze het maar niets dan gaan we weer na huis. En na een wat drukkere dag zorg ik ervoor dat de dag ernaar gewoon lekker rustig is.
Ik denk dat je het gewoon langzaam op moet bouwen.

groetjes,
marike mamma van ian (5) en Joany ( 4 1/2 week )

Hoi,
Quinn is gewoon meegegaan vanaf het moment dat ik zelf idd weer mobieler was. Dat was ongeveer na 2 - 3 weken. We zijn eerst een paar keer naar de winkel gelopen. Hij sliep de hele tijd. Daarna een keertje op bezoek bij opa en oma. En zo het steeds verder opgebouwd. Nu neem ik hem gewoon al mee de stad in en zo. Eigenlijk slaapt hij nog steeds de hele tijd dan. Verder is de wandelwagenbak zelf al een veilige afscheiding vind ik. Gewoon rustig aan opbouwen. Je merkt vanzelf wat al kan.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi,

Ik ben na de kraamweek meteen op stap gegaan. Kleine boodschapjes doen, langere wandelingen, koffie bij oma, enz. Esther vindt het heerlijk! Zolang we lopen of autorijden, slaapt ze. En als ze dan wakker is, vindt ze het heerlijk om rond te kijken. Gewoon uitproberen. Als je kindje overprikkeld raakt, merk je dat vanzelf en weet je dat je dus nog even moet wachten. Ik denk dat ieder kindje wat dat betreft anders is.

Groetjes,

Eveline

wij gingen na 2 weken gewoon met boas boodschappen doen en koffie drinken bij de opa's en oma's en vrienden.boas slaapt de hele weg.alleen als t erg druk is geweest,bv wezen stadten of lang op bezoek is hij thuis wel huilerig.dan moet hij denk ik alles even verwerken.maar dat hoort er ook bij.we knuffelen hem dan lekker en dan gaat hij even lekker naar bed.
groetjes kari

Hallo,

Ook wij gingen er met Jinte al gauw op uit. Ff shoppen etc. Maar Jinte is heel gevoelig en wij betaalden direct de rekening met een onrustig, overstrekkend en huilerig kind. Na een aantal keer uittesten laat je zoiets wel. Jinte (nu 10,5 week) kan het nu wel enigzins aan om in de drukte te zijn. Ze is nog wel wat onrustig daarna, maar niet meer zo overstuur. Kijk en luister goed naar je baby dan kun je het niet gauw fout doen. Ieder kind is weer anders!

Mirjam

Hallo,

Het is wel fijn om even op stap te gaan, lekker ff wandelen of ergens op visite. Evi vindt het heerlijk om te wandelen, ze ligt dan rustig rond te kijken of ze slaapt lekker. Maar ik merk wel dat 1 keer per dag weg gaan genoeg is voor haar. Anders wordt ze onrustig en slaapt dan slechter. We gaan aankomende vrijdag een weekendje weg met zijn drietjes. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Andere omgeving, slapen in een ander bedje.

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

Hi,
Ik ben van zomermama's maar bemoei me nog steeds met alles en iedereen.
Ik heb haar altijd overal mee naartoe genomen, mee naar de winkel op het terras, je kunt het zo gek niet verzinnen.
Lynn gaat overal mee naartoe, behalve naar de kroeg natuurlijk, maar daar kom ik zelf ook niet meer.
En van die prikkels, ik weet het niet hoor, toen je zwanger was, ging je toch ook overal naartoe? In ieder geval neem ik aan.
We gaan iedere dag hond uitlaten en boodschappen doen en ook regelmatig met ouders en vrienden op bezoek enzo, kleine mee en die slaapt toch wel.
X

Terug
Bovenaan