Wanneer slaapzak aanschaffen - Oktober baby

<p>Hoi allemaal, op veel van de uitzetlijstjes staat dat je een slaapzakje moet aanschaffen. Wij kregen in babypark het advies om hiermee te wachten totdat de baby geboren is. We kregen ook het advies om niet alvast een inbakerslaapzakjes (zoals de puckababy piep) in huis te halen, omdat niet elk kind ingebakerd hoeft te worden. Een slaapzakje voelt echter wel veiliger.... Wat hebben jullie gedaan / zouden jullie doen? Nu alvast een slaapzakje kopen of toch wachten? En wat voor een slaapzakje hebben jullie aangeschaft (of zouden jullie aanschaffen) voor een oktoberbaby? </p>

Wij zijn begonnen met een slaapzak toen ze zich los begonnen te wurmen uit de inbakerdoek en onder het dekentje vandaan schoven. Ik denk dat dat zo rond de 3 maanden was, maar weet het niet meer precies. In het begin vonden ze het strakke van een inbakerdoek met dekentje erover wel fijn. 
Welke slaapzak je kiest hangt een beetje af van hoe warm het huis en en hoe goed je kindje zich warm kan houden. 
Wij hebben een warm huis, dus ligt mijn dochtertje nu in een dikkere slaapzak zonder mouwen en een rompertje zonder mouwen.

Hier pas na de geboorte gekocht. De eerste tijd lag ze onder een dekentje en pas toen ze die begon los te trappen heb ik een slaapzak gehaald. Zou nog wachten ermee. Misschien heb je een slaapzak pas veel later nodig. En inbakeren hoeft niet bij elke baby en zou je in het begin ook nog met een grote hydrofiele doek kunnen doen. Hebben we hier in het begin gedaan en dat werkte prima. 

Hoi,
Slim om niet meteen een inbakerslaapzak aan te schaffen.
Eigenlijk slaan alle baby's zich wel wakker door een bepaald reflex. Heel het afbouwen en aanwennen hiervan is echter best een ding hoor ik vaak. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar je kunt een hoop met lekker strak inpakken onder een deken.
Onze dochter lag met 6 weken in een slaapzak dacht ik. De allerkleinste van de Prenatal omdat het hoofdgat hier heel klein was.
Ik zou bij een volgende de slaapzak van Puckababy halen, die van 0-3 maanden. Merk dat ze dan toch wel lekker warm blijven en veel beter slapen ook wanneer ze lekker warm zijn.
Je betaald er aardig wat voor maar het is wel speciaal gemaakt voor baby's terwijl andere slaapzakken nog zo groot kunnen zijn.
Je kunt dan de kleding eronder aanpassen aan hoe warm het in huis is.
Zo zou ik bijv een pasgeboren baby in een slaapzakje met deze temperaturen snachts in een romper lange mouw en pyjama broek leggen. Dit is alleen gebasseerd op onze dochter die het snel te koud had.

Als je gewoon dekentjes en lakens in huis hebt zou ik ook nog even wachten. Mijn dochter wurmde zich al vlak na de geboorte steeds uit de lakens, zelfs in een dun inbakerslaapzakje. Wij hebben dus vrij snel een dikkere 'normale' slaapzak gekocht bij de prenatal mt 50. Tegenwoordig kan je vrijwel alles de volgende dag geleverd hebben.

Ons zoontje heeft tot 6 weken onder een dekentje gelegen. Daarna in een slaapzakje. Inbakeren is nooit nodig geweest. Ik ben nu zwanger van de 2de en hoop dat het weer zo gaat.

Onze kleine man ging met 1 week al in de slaapzak. Hij schopte vrij snel de dekens weg.  Wij hadden er wel eentje gekocht en toen het beviel er 1 bij gekocht. Inbaker niet, omdat ik eerst een slaapzak wilde proberen. 

hij slaapt nu alleen maar in een slaapzak en soms dekentje eroverheen. 

Hier een buikslapertje van 5 weken. Wij gebruiken al 2 weken een slaapzakje omdat hij omhoog kruipt in het ledikantje. Dus dan is hij altijd lekker warm. Heb een puckababy 0-6 maanden, maar daar is hij te klein voor nog. Ik heb er ook een van prenatal met afritsbare mouwen. Doe er een rompertje onder met lange mouwen en klaar.

Ideaal. Ze voelen zich ook veilig in een slaapzakje en bovendien een goed avondtirueel om hem aan te doen. Dan gaat hij leren dat het bedtijd is s avonds!

Terug
Bovenaan