Wanneer slapen onder dekbed

Ik heb ook een babaydekendje in een dekbedovertrek gedaan, Zifjon trok ook altijd zijn lakens van zijn dekens af en had er geen zin meer in om dit goed te moeten leggen.
Mijn moeder gaf dit als tip en het werkt super. Babydeken beetje op maat vouwen van het dekbedovertrekje en dan erin doen. En het staat inderdaad erg schattig. Bij de Ikea hebben ze er heel veel leuke en bij Prenetal ook.

Een dekbed is inderdaad pas vanaf 2 jaar ivm wiegendood.

gr van Mariska en Zifjon 11 maanden

Hallo meiden,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en adviezen.

Ik heb de deken nu maar in een dekbedovertrek gestopt en maar kijken hoe dat gaat. Ik heb een dekbedovertrek geleend van het nichtje van mijn man. Wilde er namelijk niet direct een kopen en dadelijk slaapt ze er nog niet fatsoenlijk onder. Dus nu maar even proberen en als het goed gaat dan kopen we nog een paar leuke erbij. Deze is namelijk nogal ouderwets (is ook al 10 jaar oud) maarja voor te proberen is hij prima.
En als het niet lukt kunnen we altijd nog een dekbedje kopen.

Dus allemaal bedankt!!
Groetjes Anne

Dag dames,

Gioia slaapt na 9 maanden nog steeds onder de grijswitte sterren deken (katoen) van de Hema. Deze is dik en warm genoeg voor haar. Volg inderdaad je instinct en doe wat goed voelt. Alleen jij kent jouw kind het beste. Ben je alsnog onzeker over een product/een methode, test dan het een en ander uit NADAT je onderzoek hebt gedaan en/of informatie hebt verzameld erover. Succes en geniet van en met elkaar!

Clyde.

Onze dochter van 9 mnd vannacht voor eerst onder dekbedje, had al een tijdje winterslaapzak met mouw en een dubbele vellux duo deken over in overtrekje. Maar werd met regelmaat Snachts en overdag wakker cd kou. Tis ook fris in dr slaapkamer en de kachel aan kan hier niet. 14 gr. Nu op dr slaapkamer. dekens stapelen lijkt me we verstikking ook niet fijn en ze kan zelf staan, draaien en optrekken in bed. Daarom besloten een dekbedje over te doen, ook al vind ik t spannend. Maar ze slaapt nog heerlijk.

Terug
Bovenaan