Wanneer snappen kinderen wat ze zien op TV (geweld, sex....etc.)?

hahaha

Dat moet natuurlijk eentje van 3 jaar en eentje van 10 maanden zijn... hihi

Jeetje het zou amper mogelijk zijn.. Nee gelukkig niet zeg. Zo is het al zwaar zat.

doeii

Ik vind het ook maar niets als die kleintjes,die enge beelden zien.Stel je nou eens voor dat het opgeslagen word in de hersenen,geheugen.En dat als ze ouder worden nachtmerries krijgen.dat is geen prettig idee toch?
groetjes Roosje

Erg herkenbaar. Ons zoontje ging tot z`n 2e ook pas rond 22.30 naar bed. En ja, dan keek hij ook mee naar de programma`s die ik wilde zien. Natuurlijk hou je er rekening mee wat er op de buis is maar heeft toen ook best wel geweldadige of enge films mee gekeken. Heb nooit gemerkt dat hij hier last van heeft gehad, nooit nachtmerries of agressief gedrag. Nu is hij 3,5 jaar en heeft hij wel duidelijk door wat eng of geweldadig is. Nu mag hij er zeker niet meer naar meekijken wanwege de invloed die het op zijn gedrag heeft.    

pas las ik van een orthopedagoge de tip dat kinderen geen spannende dingen kijken tot ze 8 jaar zijn, dus geen 8 uur journaal en schiet- films en dat soort dingen.
nu vind ik de tekenfilms op de kindernetten ook al niet denderend voor jonge kindren.

mijn zoontje (4 maanden) mag meekijken naar sport (tennis, voetbal) en verder niet. de box staat niet dicht bij de TV, er staat nog een stoel tussen en hij kijkt lekker naar de plantjes en naar mij en niet naar de kiekkast.

Miep36

Terug
Bovenaan