Wanneer spullen aanschaffen?

Hey meiden,

Effe een vraagje. Wanneer beginnen jullie met het aanschaffen van bv kinderkamer, kinderwagen en kleertjes???? Ik ben waarschijnlijk 7 weken zwanger en ga morgen voor mijn eerste echo. En hoop dat alles goed is. Zat er gister aan te denken dat als ik krijg te horen dat alles goed is, om alvast wat dingetjes te gaan aanschaffen.

Hoe denken jullie daarover??

Liefs,

Danielle
 
Hoi, Lekker beginnen wanneer jij dat wilt!!! Wij zijn heel vroeg begonnen omdat we wisten dat we vanaf 4 maanden zwangerschap erg weinig tijd zouden hebben ivm het zomerseizoen op ons werk. Met 3 maanden hadden we dus al een kamertje enzo.
Daar kregen we soms wel rare reacties op, met name van mensen bij wie de zwangerschap wel eens fout is gegaan. Die vonden het veel te vroeg en de goden verzoeken enzo. Er zijn ook mensen die zeggen dat je pas na 12 weken moet beginnen omdat dan de kans dat het fout gaat kleiner wordt.
Persoonlijk ben ik van mening dat als het fout gaat , het toch heel erg verdrietig is, of je kamertje nu af is of niet.
Dus ik zou lekker beginnen wanneer jij dat wilt en als dat nu is, moet je dat nu doen, want nu heb je er waarschijnlijk de energie voor!
Ik vind het heerlijk dat bij mij alles klaar staat. Ik kan nog genoeg dingen verzinnen om over te stressen de laatste weken (wat dacht je van hondebrokken en kattenvoer: die heb ik genoeg voor een jaar ingeslagen, het zal maar op zijn in de kraamtijd... Zwaar belachelijk natuurlijk, maar je kunt je er maar druk om maken!)
Succes! Mikky
 
Hallo,

als je zin hebt om dingetjes te kopen moet je dat gewoon doen vind ik. Wij hadden voor dat ik zwanger werd al eens een babykamer gezien die ik heel mooi vond, toen ik 8 weken zwanger was was die kamer in de aanbieding en als we 'm direct mee namen kregen we nog weer extra korting al met al staken we bijna 300 euro in ons zak. Wij hebben dat toen gedaan, heel veel mensen om heen vonden dat gek omdat ik nog maar kort zwanger was. Helaas liep die zwangerschap uit op een miskraam, er was toen zelfs iemand die zei: 'Het is ook wel de goden verzoeken om met 8 weken een babykamer aan te schaffen' Ik was toen heel boos. Wij hebben gewoon altijd gedacht, ik kan zwanger worden dat is duidelijk dus ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet kan. En zou ik om wat voor reden dan ook geen kinderen op de wereld kunnen zetten, dan verkopen we de babykamer op ebay. Ik was na de miskraam direct weer zwanger, en tijdens deze zwangerschap heb ik ook van af begin af aan dingen gekocht. Ik vond het wel lekker om die kosten allemaal te spreiden over de hele 9 maanden. En ik vind het heerlijk dat ik vanaf het begin van de zwangerschap de babykamer in kon lopen en even lekker wegdromen.
Gewoon doen, als het voor jezelf goed voelt, ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die het liefst zolang mogelijk wachten met aanschaffen.

groetjes kirsten
32w4d
 
Hoi Mikky,

Wat kunnen mensen raar reageren hé! We hebben volgens mij tegelijk het berichtje geplaats. Wat herkenbaar! Bij mij ging het dus mis nadat we het kamertje af hadden en het was mijn vader die zei dat het de goden verzoeken was.... Ik was zo boos! Alsof ik geen miskraam had gehad als ik het kamertje niet had aangeschaft.
Het is dan uberhaupt lastig om een punt te bepalen waarop je dan dingen moet gaan aanschaffen. Zolang je je kind niet in je armen kan houden kan het altijd mis gaan vind ik, dan heb je pas 'zekerheid'   (alhoewel, waar moet je je dan wel niet druk om gaan maken.)

groetjes kirsten
32w4d
 
Hee hallo,

Wij gaan pas met 6 maanden aan het kamertje beginnen. Het hoeft pas klaar te zijn als je 7 maanden bent,dus waarom zouden we er eerder aan beginnen.
Overigens hebben wij de meeste spulletjes al wel omdat ik al een kindje heb. En je moet er wel rekening mee houden dat op sommige meubeltjes en kinderwagens een levertijd op zit van een paar weken.
Dingentjes zoals kleertjes, koop ik zo nu en dan een keer, als ik iets leuks zie dan neem ik dat ook mee. Maar voor de 3 maanden heb ik nog niks gekocht, vond dat een beetje erg vroeg.
Afgelopen week hebben wij de screeningsecho gehad, die was gelukkig helemaal in orde, en we wisten toen ook wat het is, dus heb ik 2 dagen later een lief jasje gekocht.
Mijn schoonouders zijn duits, die vinden het heel erg raar dat ik al kleertjes gekocht heb, het schijnt dat je daar bijna niks koopt en dat je alles krijgt zodra het geboren is. Mijn schoonmoeder koopt dan ook helemaal niks,want dat vind ze maar eng en erg vroeg, Vind ik onzin, ik moet toch al kleertjes in huis hebben voordat het geboren wordt.

Nou   ja, ieder zijn ding.

Veel succes met je zwangerschap, Ris
 
Hee hallo,

Wij gaan pas met 6 maanden aan het kamertje beginnen. Het hoeft pas klaar te zijn als je 7 maanden bent,dus waarom zouden we er eerder aan beginnen.
Overigens hebben wij de meeste spulletjes al wel omdat ik al een kindje heb. En je moet er wel rekening mee houden dat op sommige meubeltjes en kinderwagens een levertijd op zit van een paar weken.
Dingentjes zoals kleertjes, koop ik zo nu en dan een keer, als ik iets leuks zie dan neem ik dat ook mee. Maar voor de 3 maanden heb ik nog niks gekocht, vond dat een beetje erg vroeg.
Afgelopen week hebben wij de screeningsecho gehad, die was gelukkig helemaal in orde, en we wisten toen ook wat het is, dus heb ik 2 dagen later een lief jasje gekocht.
Mijn schoonouders zijn duits, die vinden het heel erg raar dat ik al kleertjes gekocht heb, het schijnt dat je daar bijna niks koopt en dat je alles krijgt zodra het geboren is. Mijn schoonmoeder koopt dan ook helemaal niks,want dat vind ze maar eng en erg vroeg, Vind ik onzin, ik moet toch al kleertjes in huis hebben voordat het geboren wordt.

Nou   ja, ieder zijn ding.

Veel succes met je zwangerschap, Ris
 
Hoi hoi, nou als je er zin in heb gewoon doen!!!!wij hadden met 11 weken t kamertje en de kinderwagen besteld,ik ben nu 15 weken zwanger en t kamertje hebben we al binnen, jippie!!!!
En al die verhaaltjes met de goden verzoeken blabla, niet naar luisteren, doen wat je hart je ingeeft!Succes met shoppen,liefs door
 
Ik heb nooit de behoefte gehad om vroeg in de zwangerschap te beginnen
met kopen. Heeft niets te maken met of ik wel of niet denk dat het fout
kan gaan.



In mijn laatste zwangerschap bestelde wij met 17 weken een wandelwagen.
We zagen een mooie en dachten gelijk maar bestellen. Ook de maxi-cosi
werd gelijk besteld. We wilde het pas tegen de zeven/acht maanden
bezorgd hebben.



3 dagen na de bestelling bleek ons kindje niet meer te leven. We hebben toen alles afbesteld.



Doe waar je je goed bijvoelt, en bij heel veel zaken kan je ook dingen
terugsturen mocht de zwangerschap niet goed aflopen. Meestal mag dat
bij een maxi-cosi niet.



Veel plezier.

Miep



 
Terug
Bovenaan