Wanneer spullen aanschaffen?

Wij gaan pas spullen uitzoeken als de babykamer leeg is, dat is namelijk op dit moment een beetje een rommelhok, dus moeten we ff leeghalen. Duurt alleen een beetje lang omdat ik met al die hormoontjes steeds een beetje moe en lusteloos ben
en mijn vriend heeft er ook niet meer zoveel zin in na een hele dag gewerkt te hebben.

Ik wil eigenlijk wel dat de kamer over een week of 4/5 leeg is, want dan is het kindje levensvatbaar en gaat de tijd toch wel dringen. Stel je voor dat het kindje te vroeg komt, als het net zo eigenwijs is als de ouders, dan kan dat bijna niet missen

 
Hoi Danielle

Wij zijn toevallig deze week begonnen aan de kinderkamer. Ben nu in mijn 22e week, maar ik heb zoiets van als ie af is en ik krijg dan klachten, of stel je voor mijn vader wordt ziek(heeft behangen). Dan is het tenminste klaar.En u heb ik lekker de tijd om iedere week wat te doen. Zo kan ik ook rustig de babywas wassen en inruimen.
Wij hadden het kamertje ook al vrij vroeg gekocht, ook met 7 weken geloof ik. Niemand wist het nog, en wij kochten een baby kamer hihi!!
Wij dachten gewoon zo, die kamer vinden we mooi, hij is nu in de aanbieding. En tja zou het mis gaan, vinden we die kamer dan over bv een jaar niet meer mooi. Nee! dus kopen.
Verder heb ik best veel tijd doorgebracht met kijken wat er allemaal te koop is. en kijken wat voor ons praktich is. Ook hebben we een aantal dingen tweedehands. En dan is het op het moment dat je het ziet toeslaan, anders is het weg.
Dus in grote lijnen hebben we alles. Nog een aantal dingen van de Hema, en luiers en voeding enz. En nog wat aankleeding voor het kamertje, maar dat zien we gaande weg het afkomt wel.

Groetjes en suc6 met je zwangerschap Doortje
 
Jeetje, ik sta echt van te kijken hoe vroeg veel mensen hun kamertje kopen en inrichten....
Ben ik toch ouderwetser ingesteld dan ik dacht.
7 weken en dan al een kamertje bestellen, pffff, jee, erg vroeg hoor.
Ik ben nu bijna 22 weken zwanger, maar ik ga me nu nog echt niet druk maken over het kamertje hoor. Als de baby eerder geboren wordt krijg je het echt nog niet mee naar huis , en bovendien is mijn kindje nog helemaal niet levens vatbaar.
Gek, ik heb echt nooit geweten dat er mensen zijn die echt zo vroeg een kamer koopt en klaar maakt. Onze babykamer staat nog helemaal vol met de verhuisspullen en het plafond moet er nog uit en een nieuwe in. Langzaam ben ik wel begonnen met uitzoeken van spulletjes en opruimen.
Maar ja, dat moet iedereen zelf weten, je moet doen wat je denkt dat het beste is. Het verbaast me alleen.

Groetjes, Ris
 
HoiHoi,
Ik zou gewoon rustig aan beginnen als je dat wilt, maar doe wel rustig aan want anders loop je straks hele mooie aanbiedingen mis.
Kijk goed rond voor je wat koopt want er is zoveel te zien en te vergelijken ook wat prijzen betreft.
En lekker kijkshoppen is ook erg leuk.
Ik heb zelf vrij laat mijn kamertje gekocht , omdat we hem kado kregen en neit eerder konden, maar als het aan mij had gelegen was die er ook eerder geweest hoor.
Maar je hebt nog tijd zat dus doe lekker rustig aan het hoeft niet volgende week klaar te staan.
Groetjes en succes Tina(40+1)
 
Wij hebben nog helemaal niets gedaan aan de kinderkamer. De kamer die het gaat worden is gebruikt als rommelkamer, en moet nog volledig geverfd worden, is wel vorig jaar al gestuukt. Omdat het plafonf donkere houten latten zijn, is dit een redelijke klus.
Komend weekend willen we beginnen, volgens ons ruim op tijd, ben nu in de 12e week.
Meubels zien we later, hoewel we al weten dat we een wieg hebben, we hebben namelijk in de familie een wieg die van baby tot baby gaat.
Een paar kleertjes heb ik al wel gekocht, gewoon omdat ik het niet kon laten! Zelfs al voor ik zwanger was, omdat we op vakantie leuke dingen zagen en net een paar dagen aan het proberen waren. Goden verzoeken? Bijgeloof wat mij betreft!

groetjes, Ellen
 
Terug
Bovenaan