Wanneer stap naar de huisarts?

<p>Hai Allemaal,</p><p>Wij zijn nu precies een jaar aan het proberen. Helaas nog steeds geen positieve test in handen mogen hebben. </p><p>Mijn cyclus is gemiddeld 60 á 70 dagen. (Huisarts vond dit wel erg lang toen ik dit vertelde, maar deed hier verder niets mee omdat ik voor iets anders op consult was). </p><p>Ovulatietesten zijn niet echt mijn ding, ik weet gewoon niet met zo'n onregelmatige cyclus wanneer ik moet testen. </p><p>Nu is mijn vraag, wanneer is het moment nu om naar de huisarts te stappen? We hebben nu voor mijn gevoel maar 1x per 2 á 3 maanden kans, en de wens wordt bij ons beide steeds groter.</p><p>Ik ben alleen bang bij de huisarts weggestuurd te worden, we zijn beide nog redelijk jong en mijn partner rookt. (Ik ben bang dat wij hierom niet serieus genomen zullen worden.  </p><p>Hebben jullie hier ervaring mee? </p><p> </p>
 
Ik zou gewoon nu naar de huisarts stappen met een afspraak speciaal hiervoor. Roken is natuurlijk niet ideaal, maar dat betekent niet dat ze jouw cyclus zomaar kunnen negeren, dat op zich is alleen al reden om veel sneller naar de huisarts te stappen (rond de 6 maanden al). Laat ze eerst maar eens kijken of de zaadkwaliteit van jouw partner inderdaad de oorzaak is, maar dikke kans dat jij ook iets van ovulatie inductie zou kunnen gebruiken om jullie kansen te verbeteren. 
 
Hee wat vervelend dat je niet gehoord wordt door de huisarts.
Ik ben zelf ook weggestuurd met kom maar als je een kinderwens hebt en uiteindelijk heeft het voor ons 4 jaar geduurd om zwanger te mogen worden.
Mijn advies is, sta op je strepen en zorg dat je naar een gynaecoloog mag. Laat ze eens kijken, misschien is het niks maar misschien ook wel en dan kan je daarin begeleid worden.
Veel succes in ieder geval en geef niet op!
 
Rot dat het na een jaar nog niet gelukt is om zwanger te raken. Ik zou zeker naar de huisarts gaan, als je zo'n lange cyclus hebt zou een doorverwijzing naar de gynaecoloog jullie zeker kunnen helpen (en zou de huisarts dat ook zeker moeten doen!).
Inderdaad niet heel handig voor de spermakwaliteit dat je partner rookt, maar dat is geen reden om je niet door te verwijzen hoor! Het zou natuurlijk wel kunnen helpen als hij stopt met roken, dus dat zou je altijd met hem kunnen bespreken (minderen helpt ook al). 
 
Ik zou morgenochtend gelijk de huisarts bellen. Zeker als jullie wens zo groot is.
Wij hebben zelf ook zitten tobben en uiteindelijk via het ziekenhuis zwanger geworden van ons wonder!
Ze zullen je partner waarschijnlijk wel adviseren om te stoppen met roken omdat dit niet bevorderlijk is voor de zaadkwaliteit, maar ze zullen jouw lange cyclus niet negeren!

Succes!
 
Een afspraak maken bij de huisarts voor je cyclus. Normaal gesproken krijg je dan een verwijzing naar de gynaecoloog en die zal onderzoek doen of je misschien pcos hebt. Daar kunnen ze je medicijnen voor geven zodat je wel een kortere cyclus krijgt. Niet bij iedereen werkt dit maar gelukkig bij heel veel wel.
 
Na een jaar proberen zonder resultaat zou ik gewoon naar de huisarts stappen. Vooral als je cyclus zo lang is.

Overweegt je partner misschien om te stoppen met roken? Straks voor de kleine is dit ook beter (roken verhoogt de kans op wiegendood, ook al doet hij het niet waar de kleine bij is). De huisarts kans hier ook mee helpen :) en het helpt natuurlijk ook voor de zaadkwaliteit. Maar je kunt jouw cyclus niet negeren
 
Zijn teunisbloemolietabletten misschien iets voor je? Ik had ook zo'n lange cyclussen als jij. Bij alle 3 mijn zwangerschappen teunisbloem gebruikt en toen bij alle 3 op dag 29 een positieve zwangerschapstest.
Ik slikte het altijd de eerste dag van mijn ongesteldheid tot en met dag 14
 
Terug
Bovenaan