Wanneer stap naar de huisarts?

<p>Hai Allemaal,</p><p>Wij zijn nu precies een jaar aan het proberen. Helaas nog steeds geen positieve test in handen mogen hebben. </p><p>Mijn cyclus is gemiddeld 60 á 70 dagen. (Huisarts vond dit wel erg lang toen ik dit vertelde, maar deed hier verder niets mee omdat ik voor iets anders op consult was). </p><p>Ovulatietesten zijn niet echt mijn ding, ik weet gewoon niet met zo'n onregelmatige cyclus wanneer ik moet testen. </p><p>Nu is mijn vraag, wanneer is het moment nu om naar de huisarts te stappen? We hebben nu voor mijn gevoel maar 1x per 2 á 3 maanden kans, en de wens wordt bij ons beide steeds groter.</p><p>Ik ben alleen bang bij de huisarts weggestuurd te worden, we zijn beide nog redelijk jong en mijn partner rookt. (Ik ben bang dat wij hierom niet serieus genomen zullen worden.  </p><p>Hebben jullie hier ervaring mee? </p><p> </p>
 
Ik zou gewoon nu naar de huisarts stappen met een afspraak speciaal hiervoor. Roken is natuurlijk niet ideaal, maar dat betekent niet dat ze jouw cyclus zomaar kunnen negeren, dat op zich is alleen al reden om veel sneller naar de huisarts te stappen (rond de 6 maanden al). Laat ze eerst maar eens kijken of de zaadkwaliteit van jouw partner inderdaad de oorzaak is, maar dikke kans dat jij ook iets van ovulatie inductie zou kunnen gebruiken om jullie kansen te verbeteren. 
 
Hee wat vervelend dat je niet gehoord wordt door de huisarts.
Ik ben zelf ook weggestuurd met kom maar als je een kinderwens hebt en uiteindelijk heeft het voor ons 4 jaar geduurd om zwanger te mogen worden.
Mijn advies is, sta op je strepen en zorg dat je naar een gynaecoloog mag. Laat ze eens kijken, misschien is het niks maar misschien ook wel en dan kan je daarin begeleid worden.
Veel succes in ieder geval en geef niet op!